Publicat 30/08/2024 13:08

Illa lliura una carta personalitzada als seus consellers amb els objectius que espera que aconsegueixin

El president de la Generalitat, Salvador Illa, reuneix als 16 consellers del seu Govern en unes jornades de treball en l'Arxiu Montserrat Tarradellas i Maci del Monestir de Poblet, a 30 d'agost d i2024, a Poblet, Tarragona, Catalunya (Espanya). Est és
Kike Rincón - Europa Press

Destaca que el seu mandat es basar en quatre punts: pacte, institucionalitat, autogovern i concrdia

POBLET (TARRAGONA), 30 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha lliurat aquest divendres a Poblet (Tarragona) una 'mission letter' personalitzada a cadascun dels seus consellers en la qual ha detallat qu espera d'ells i quins objectius els insta a aconseguir.

Fuentes del Govern han explicat que les ha lliurat en el marc de les jornades de treball d'Illa i el seu Govern que han comenat aquest divendres en l'Arxiu Montserrat Tarradellas i Maci del Monestir de Poblet i que s'allargaran fins al dissabte.

Abans d'acudir al Monestir, el president catal ha visitat l'Ajuntament de Vimbodí i Poblet acompanyat del seu alcalde, Joan Canyella.

La jornada en Monestir ha comenat amb una reunió del Govern, en la qual ha intervingut Illa i també el conseller de Presidncia, Albert Dalmau.

"PUNTS CARDINALS" DEL GOVERN

Després, han realitzat una visita a l'Arxiu, amb explicacions a crrec de la seva directora, Núria Gavarró, després del que Illa ha signat el llibre d'honor de l'Arxiu, en el qual ha reflectit els "quatre punts cardinals" que regiran el seu mandat: pacte, institucionalitat, autogovern i concrdia.

A la tarda, est previst que facin una visita al Reial Monestir de Santa Maria de Poblet, acompanyats de l'Abat de Poblet, Rafael Barru, i on Illa també signar el llibre d'honor.

Després, celebraran una sessió de treball en la qual intervindran tots els membres del Consell Executiu.

Aquesta ha estat la primera trobada de l'Executiu fora del Palau de la Generalitat després de la seva presa de possessió el passat 12 d'agost, i l'objectiu d'aquestes jornades és posar en comú els plans de treball de cadascun dels departaments i fixar un full de ruta de l'Executiu.

Els consellers posaran en comú un pla estratgic que els va encarregar Illa, que fixi les prioritats i les línies estratgiques a treballar en els propers anys en cada departament.

PLA DE GOVERN

En la passada reunió del Consell Executiu, es va aprovar iniciar l'elaboració del Pla de Govern de la XV legislatura, que es fonamentar al programa de govern del president de la Generalitat i en les prioritats que estableixin els consellers en els seus mbits de competncia, així com en els acords d'investidura amb ERC i els Comuns.

Els eixos d'actuació del Pla de Govern es basaran, entre altres qüestions, en l'autogovern de Catalunya i en els serveis públics amb un impuls a la sanitat, l'educació i l'habitatge, així com en la transició digital i la transició ecolgica.