Beneficiarà més de 700 busos diaris i estalviarà quinze minuts de trajecte
SANT JUST DESVERN (BARCELONA), 2 (EUROPA PRESS)
El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha inaugurat a Sant Just Desvern (Barcelona) aquest dissabte el carril bus de la carretera B-23 d'entrada a Barcelona com un "exemple de col·laboració" entre Estat i Generalitat, i de diàleg amb els municipis.
Són 7,2 quilòmetres de la B-23 entre la connexió amb l'A-2 a Sant Feliu de Llobregat i la intersecció de les avingudes barcelonines Diagonal i Bastardes, passant per Sant Joan Despí i Sant Just Desvern.
Illa ha celebrat els avantatges "de temps i d'eficiència" del carril, ja que beneficiarà més de 700 busos diaris estalviant quinze minuts de trajecte en una carretera que pot arribar a tenir uns 98.000 vehicles de mobilitat privada en hora punta.
Ho ha definit com una aposta pel transport públic i la mobilitat sostenible, perquè el carril "dona prioritat al transport col·lectiu per poder arribar a Barcelona, amb guany de temps i d'eficiència".
És una inversió de 20,8 milions d'euros procedents del fons europeu Next Generation EU, canalitzats pel Ministeri de Transport (l'Estat és titular de la B-23) i executats per la Generalitat, i el traspàs de la infraestructura de l'Estat a la Generalitat es formalitzarà a la tardor.
Illa ha explicat que aquesta inauguració és només un "tast" dels treballs de millora a la xarxa catalana de mobilitat a la C55, a l'Aeroport de Barcelona i amb la recent engegada de la terminal de Hutchinson Best al port de Barcelona.
A més ha destacat que treballen en l'Eix Pirinenc, la ronda Nord i la connectivitat de l'A2 i l'AP7, els tres sumant una inversió de gairebé 900 milions d'euros.
DAVID PRAT
El director general d'Infraestructures de Mobilitat de la Conselleria de Territori, David Prat, ha celebrat que la rendibilitat socioeconòmica d'aquesta infraestructura és del 30%, recalcant que una rendibilitat ja es considera positiva quan arriba al 3%.
Ha posat l'accent en l'objectiu de la construcció d'aquest carril bus que va començar el març del 2023: fer que la gent utilitzi el transport públic i "deixi el cotxe a casa".
MOBILITAT I SOSTENIBILITAT
El Govern ho emmarca en la voluntat de reduir el vehicle privat a l'àrea metropolitana de Barcelona millorant el transport públic: en el cas d'aquest carril, s'afavoreix el bus interurbà a més del tramvia, el metro i altres xarxes de bus urbanes, i es calcula un estalvi en emissions de 34 tones de CO2 anuals.
L'obra és un carril exclusiu per a bus en sentit Barcelona aprofitant part de l'espai de la mitjana de la B-23; té 3,5 metres d'ample; està a l'esquerra dels carrils de circulació sentit Barcelona; els busos poden accedir en qualsevol punt al llarg del recorregut, i s'ha mantingut el nombre de carrils de circulació (dos o tres segons el tram).