Reitera que el Govern treballa per aconseguir la fitxa bancària per a l'ICF
BARCELONA, 25 juny (EUROPA PRESS) -
El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha assenyalat que els governs han de mirar l'interès general en les seves decisions i polítiques, en referència a la decisió del govern espanyol aquest dimarts sobre l'oferta pública d'adquisició del BBVA sobre el Banc Sabadell.
Ho ha dit aquest dimecres en la celebració del 40è aniversari de l'Institut Català de Finances (ICF), en un acte que ha obert la consellera Alícia Romero i que ha comptat amb una taula rodona amb el president de l'ICF, Juli Fernández; la consellera delegada, Vanessa Servera; el director general de Grup Boix, Carles Martí, i la directora general d'Etecnic, Ramona Martínez.
També hi han estat presents el conseller Miquel Sàmper; l'ex-president de la Generalitat Jordi Pujol, els exconsellers Jaume Giró, Natàlia Mas i Joan Ignasi Elena; el president de Banc Sabadell, Josep Oliu, i el president de Pimec, Antoni Cañete, entre altres.
Illa ha assenyalat que el sistema financer és privat, però està molt regulat "perquè és molt delicat", i ha dit que un exemple d'això és la decisió, que permet que l'OPA --que Illa ha qualificat d'hostil-- segueixi endavant, però amb condicions.
"S'ha de regular per garantir que el sector privat funciona a favor de l'interès general", ha dit, i ha afegit que s'ha de fer en temes com la competència, la capil·laritat territorial o els llocs de feina.
D'altra banda, ha assenyalat que l'ICF, com a banca pública de promoció, ha de tenir en compte aspectes que van més enllà de la rendibilitat financera i que se centren en la rendibilitat social, amb projectes a mitjà i llarg termini o tenint "una especial sensibilitat" en moments de dificultats sobrevingudes.
FITXA BANCÀRIA
Illa ha recordat que el Govern treballa per aconseguir que l'ICF tingui la fitxa bancària, que li permetria operar com un banc comercial.
Ha dit que és "molt difícil, és un camí complicat", però ha assenyalat que la majoria del Parlament està a favor per seguir avançant en aquest objectiu.
Per això, ha assenyalat que el Govern "està disposat a treballar per obtenir un pas més perquè l'ICF pugui prestar un servei més ampli i millor".