BARCELONA 3 set. (EUROPA PRESS) -
El president de la Generalitat, Salvador Illa, compareixer aquest dijous a petició prpia davant el ple del Parlament per informar sobre la composició i les prioritats del nou Govern, han informat aquest dimarts fonts parlamentries.
El ple comenar a les 9.00 hores amb la voluntat que es desenvolupi durant el matí, sense haver d'allargar la sessió a la tarda.
Després de la intervenció d'Illa, els grups parlamentaris tindran 10 minuts de rplica cadascun, amb l'opció de contrarplica del president catal i una altra resposta de cinc minuts per partit.
En el ple, també s'abordar l'aprovació del decret per atorgar un suplement de crdit als pressupostos del 2023 amb un mxim de 142 milions d'euros addicionals per garantir l'activitat regular del sistema de salut, amb una intervenció prvia de 5 minuts per grup parlamentari.
COMISSIONS PARLAMENTRIES
El ple també tractar la constitució formal de les comissions parlamentries, una per cadascuna de les 16 conselleries de la Generalitat, tot i que la de Territori, Habitatge i Transició Ecolgica es desdoblar per separar Transició Ecolgica, d'una banda, i Territori i Habitatge, per l'altra.
Cada comissió estar formada per 18 membres, repartits de manera proporcional per la grandria de cada grup parlamentari al Parlament: 5 del PSC, 4 de Junts, 2 del PP, 1 de Vox, 1 dels Comuns, 1 de la CUP i 1 d'Aliana Catalana com a grup mixt.