Publicat 07/03/2025 13:05

Illa anuncia un increment de 150.000 euros de l'ajuda a la Bressola per aquest 2025

El president de la Generalitat, Salvador Illa, en una declaració des de la Casa de la Generalitat a Perpignan (França)
EUROPA PRESS

Advoca per "reforçar la cooperació econòmica" amb el sud de França

PERPIGNAN (FRANÇA), 7 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha anunciat aquest divendres un increment de 150.000 euros de l'ajuda del Govern a l'Associació Cultural-Escola La Bressola per aquest 2025, de 650.000 a 800.000 euros.

Ho ha dit en una declaració institucional des de la Casa de la Generalitat a Perpignan (França), on ha expressat el suport del Govern a La Bressola per la seva "tasca positiva" i ha subratllat la reunió que mantindrà amb l'associació aquest divendres a la tarda.

Illa ha comparegut a la Casa de la Generalitat per primer cop després de reunir-se amb el seu director general, Christopher Person, per "conèixer la visió que tenen de la Generalitat de Perpignan" i donar suport i reconeixement a la tasca que desenvolupa.

"REFORÇAR ELS VINCLES"

El president ha explicat que l'objectiu de la seva visita al sud de França és "reforçar els vincles culturals, econòmics i de cooperació" amb aquest territori.

Així, a més de l'àmbit cultural amb La Bressola, ha apuntat que explorarà possibilitats de "reforçar la cooperació econòmica" en un context --textualment-- d'autèntic canvi de paradigma històric.

"La resposta a aquest món que està canviant davant dels nostres ulls és més Europa, reforçar Europa", ha afegit Illa, que també ha subratllat la seva voluntat de convertir línies administratives o barreres físiques com els Pirineus en línies de cooperació i treball conjunt.

MEMÒRIA HISTÒRICA

Illa també es reuneix aquest divendres amb la presidenta del Departament dels Pirineus Orientals, Hermeline Malherbe, i amb la Cambra de comerç i Indústria dels Pirineus Orientals abans de visitar La Bressola.

A la tarda, visitarà juntament amb el conseller de Justícia i Qualitat Democràtica, Ramon Espadaler, el monòlit en memòria de les víctimes del camp d'Argelès-sur-Mer i, posteriorment, realitzaran una ofrena floral a la tomba d'Antonio Machado a Collioure.

Contador