MADRID/BARCELONA, 21 oct. (EUROPA PRESS) -
Ikea aterra aquest mes al centre de Madrid i Barcelona amb l'obertura, per primera vegada, de sengles botigues 'pop up' o efímeres, segons ha informat el gegant suec, que celebra així l'arribada a Espanya fa 20 anys.
En el cas de Madrid, la botiga temporal d'Ikea estarà ubicada a la zona del Rastre, al carrer San Cayetano 5, i romandrà oberta des d'aquest divendres al 30 d'octubre, mentre que a la capital catalana s'instal·larà a El Born, al carrer Comerç 17, des d'aquest divendres al 29 d'octubre, totes dues amb horari de 10.00 a 21.00 hores.
En concret, la multinacional oferirà als clients abans del començament del Nadal la possibilitat de comprar articles exclusius, ja que no estaran en cap altra botiga a la Península, que fan homenatge a la tradició sueca. A més, durant els dies d'obertura, hi haurà tallers enfocats a la personalització de mobles i complements d'Ikea.
Amb aquest concepte de botigues efímeres en el cor de la ciutat, a més de commemorar la seva arribada a Espanya el 1996, amb les primeres botigues a Madrid i Barcelona, la firma avança en el desenvolupament de la seva estratègia multicanal per adaptar-se a les necessitats dels consumidors, en què és present a més la venda per internet a Espanya.
De fet, Ikea, que actualment té 16 botigues al mercat espanyol, ha aterrat en la venda en línia amb una prova pilot en les seves botigues de València i Baracaldo (Biscaia), a les quals se sumaran altres establiments en les pròximes setmanes amb l'objectiu d'oferir aquest servei de manera generalitzada el mes de desembre vinent.
A més d'aquestes proves pilot, els clients de la companyia de mobiliari tenen aquest servei, anomenat 'Compra en línia versió 1.0', també disponible en el punt de lliurament d'Ikea a Pamplona.
La firma, que va arribar a unes vendes de 1.384 milions d'euros a Espanya en el seu últim exercici fiscal (entre setembre de 2015 i agost d'aquest any), fet que suposa un augment del 8%, aposta pel mercat espanyol, que considera estratègic i on desenvolupa des d'aquests últims anys la seva estratègia d'expansió multicanal.
Així, a més de preveure la implantació de nous formats comercials, com els punts de lliurament, i noves tipologies de canals, solucions i suports, com el comerç electrònic, Ikea seguirà obrint botigues d'aquí al seu negoci tradicional.
L'objectiu és arribar que el 80% de les llars espanyols comptin amb un establiment Ikea llevat una hora en cotxe i que el 100% dels consumidors tinguin accés a la gamma de productes i serveis, a través de la compra en línia.