Publicat 20/11/2017 22:52

Iglesias no creu que Barcelona hagi perdut l'EMA pel 'procés' i qualifica la decisió com "una mala notícia"

MADRID 20 nov. (EUROPA PRESS) -

El secretari general de Podem, Pablo Iglesias, ha rebutjat la idea que Barcelona hagi perdut aquest dilluns la seu de l'Agència Europea del Medicament (EMA) pel desafiament independentista, i ha qualificat com "una mala notícia" que aquesta institució marxi definitivament a Amsterdam (Països Baixos) després d'imposar-se per sorteig a Milà (Itàlia), amb la qual ha empatat a vots.

"Em resisteixo a pensar que tot el que ocorri al món tingui a veure amb Catalunya", ha dit Esglésies en una entrevista en Radio Nacional recollida per Europa Press.

"Tots haguéssim desitjat que Barcelona fos la seu, hi ha hagut un treball molt important de les institucions catalanes, en particular de l'Ajuntament, i Ada Colau ha estat explicant en les últimes setmanes l'important que era que la seu hagués estat a Barcelona", ha afegit el líder de Podem.

Després de conèixer la notícia, des de la formació habitada s'ha atribuït l'eliminació de Barcelona als quals "han contribuït a la inestabilitat política i social dels últims mesos" i a qui "ha fomentat el xoc de trens i el desentendimiento entre les diferents parts", en paraules de la portaveu adjunta d'Units Podem al Congrés, Ione Belarra.

La candidatura de Barcelona a albergar la seu de l'Agència Europea del Medicament, que fins ara es troba a Londres (el Regne Unit) ha caigut en la primera volta, en la qual ha quedat en cinquè lloc amb 13 punts, darrere de Milà (25 punts), Amsterdam i Copenhaguen (20 punts tots dos) i Bratislava (15 punts).

La segona fase l'han disputat Milà, Ámsterdam i Copenhaguen, i ha estat aquesta última la que ha quedat fora de la competició en aquesta ronda, deixant soles en la final a Milà i Amsterdam.

Contingut patrocinat