Rufià (ERC) lamenta que l'Estat "financi" a la fundació
BARCELONA/MADRID, 1 (EUROPA PRESS)
La coordinadora nacional d'ICV, Marta Ribas, ha demanat aquest divendres a la Fiscalia que actuï d'ofici contra la Fundació Francisco Franco per apologia del terrorisme i delictes d'odi després d'haver difós en Twitter l'últim part de la Guerra Civil signat pel dictador l'1 d'abril de 1939, fa just 77 anys.
"Ja existeix marc jurídic suficient per actuar contra la fundació que ha fet apologia de l'odi i demanem a Fiscalia que actuï d'ofici", ha explicat Rivas en declaracions a Europa Press.
Preguntada per si la seva formació emprendrà mesures legals contra la fundació ha afirmat: "Hi ha delictes d'odi. No és la nostra tasca tipificar delictes, però en el cas que no actuï (la Fiscalia) valorarem les accions que emprendrem".
"El dia d'avui, captiu i desarmat l'Exèrcit Roig..." Nosaltres no oblidem. #1deAbril 1939", diu el missatge que la Fundació Franco ha escrit en el seu compte de Twitter acompanyat d'una foto del part complet amb el qual Franco va anunciar des de Burgos el final de la Guerra.
El missatge ha estat respost des del compte oficial d'Iniciativa amb un concís "Sou escòria", seguit de l'etiqueta #antifeixistes que ha retuitejat Ribas.
L'ESTAT FINANÇA AIXÒ, DIU RUFIÁN
"Des d'Iniciativa instem la Fiscalia a actuar contra la Fundació Francisco Franco per apologia del terrorisme i delictes d'odi", ha escrit la dirigent ecosocialista.
El tuit de la Fundació Francisco Franco també ha indignat el portaveu adjunt d'ERC al Congrés, Gabriel Rufián: "No permetis que un Estat que permet i finança això et doni lliçons de res. Vergonya", ha protestat en la mateixa xarxa social.
Alhora, ha terciat en la polèmica Izquierda Unida que, des del seu compte oficial, Unida ha recordat a la fundació que ells tampoc obliden: "Nosaltres/as tampoc: FEIXISME MAI MÉS!", diu el missatge, que il·lustren amb una foto de Franco, braç amunt, envoltat de militars i membres del clero.