Actualitzat 27/11/2017 12:54

Iceta participarà en debats electorals, però rebutja viatjar a Brussel·les per discutir amb Puigdemont

Exigeix als independentistes que demanin disculpes i adverteix que la presó preventiva per als exconsellers distorsiona la campanya electoral

Miquel Iceta en l'Esmorzar d'Europa  Press
EUROPA PRESS

MADRID, 27 nov. (EUROPA PRESS) -

El líder del PSC, Miquel Iceta, ha avançat aquest dilluns que participarà en diversos debats electorals durant la campanya del 21-D, però ha deixat clar que no pensa desplaçar-se a Brussel·les per propiciar que l'expresident Carles Puigdemont hi pugui participar.

En els Esmorzars d'Europa Press, ha reconegut que encara està per veure com s'organitzen aquests debats, perquè el candidat d'ERC a presidir la Generalitat, Oriol Junqueras, es troba en presó preventiva, i un altre "de viatge d'estudis" a Brussel·les, en al·lusió a Puigdemont.

Iceta ha advertit que la decisió de la jutgessa de l'Audiència Nacional Carmen Lamela de dictar presó preventiva per a Junqueras i quatre exconsellers més ha introduït un element de "distorsió" en la campanya electoral i ha titllat un cop més de "desproporcionada" la mesura de l'ingrés a presó.

El líder del PSC ha reconegut que li agradaria poder debatre amb tots els candidats, però ha deixat clar que no està disposat a viatjar a Brussel·les per propiciar un debat electoral amb Puigdemont.

EXIGEIX ALS INDEPENDENTISTES QUE ES DISCULPIN

Iceta ha aprofitat per exigir als independentistes que demanin "disculpes" a la societat catalana i l'espanyola pel "dany causat" en haver actuat com uns "irresponsables" que han portat Catalunya al "precipici".

No obstant això, també ha culpat el Govern del PP per "no haver obert cap porta ni finestra" per evitar arribar fins on s'ha arribat i per haver combatut "aferrissadament" l'Estatut del 2006, la qual cosa els socialistes situen en l'origen del conflicte.

LA CAMPANYA DEL PSC: ARRENCA A L'HOSPITALET I TANCA A CORNELLÀ

Iceta ha revelat que el PSC arrencarà la seva campanya a l'Hospitalet de Llobregat i la tancarà a Cornellà. El secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, participarà en actes en els dos caps de setmana de la campanya, i aquests seran els actes més rellevants de la campanya, segons Iceta.

No obstant això, el primer secretari del PSC ha subratllat que el pes i el protagonisme de la campanya recaurà en ell, perquè és el candidat el que té la responsabilitat màxima d'explicar els seus compromisos i el seu programa.

Contingut patrocinat