Publicat 16/01/2019 19:33

Iceta creu que els líders independentistes no van cometre rebellió per sí desobedincia

El primer secretari del PSC, Miquel Iceta
Europa Press

Creu que parlar d'indults abans que comenci el judici és "contraproduent"

BARCELONA, 16 gen. (EUROPA PRESS) -

El primer secretari del PSC, Miquel Iceta, ha insistit aquest dimecres en qu els líders independentistes processats pel Tribunal Suprem no van cometre un delicte de rebellió, per creu que va haver-hi desobedincia i "potser la temptativa d'alguna cosa que finalment no es va produir".

"Sóc dels qui creu que no va haver-hi rebellió o sedició. Hi ha hagut desobedincia i, potser, la temptativa d'alguna cosa que finalment no es va produir", ha afirmat en una entrevista de Catalunya Plural recollida per Europa Press.

El líder socialista assenyala que la declaració d'independncia del 27 d'octubre no es va publicar oficialment ni es va retirar la bandera espanyola del Parlament i el Palau de la Generalitat, per la qual cosa creu que "si aix era una independncia, era una mica rara".

Ha assegurat que el judici sobre el procés sobiranista "posa en relleu que la política va fracassar i que hi ha persones que potser van cometre delictes", encara que ha defensat que aix ho han de decidir els jutges.

També ha expressat la seva confiana en qu el judici se celebri amb "plena garantia per als drets de tots i amb respecte a la independncia judicial", i ha demanat no anticipar la sentncia.

"El judici encara no ha comenat. S'equivoquen els que donen moltes coses per fetes", ha avisat, i ha argumentat que prefigurar el resultat del judici abans que es produeixi és equivocar-se.

A més, ha apuntat que "és un error dir que les defenses s'han de guardar arguments" per quan la causa arribi als tribunals europeus, ja que considera que primer s'han de defensar jurídicament en el judici del Tribunal Suprem.

ESPERAR LA SENTNCIA

Iceta ha rebutjat parlar de la possibilitat que hi hagi indults perqu encara no ha comenat el judici: "Quan el judici és tan proper, parlar d'indults és contraproduent. És com prefigurar que hi haur condemnes".

Així, ha reclamat prudncia per esperar la sentncia i després "la política haur de trobar camins per resoldre problemes".

No obstant aix, ha considerat que l'independentisme ha de ser sincer i reconixer que, "si va voler trencar la unitat d'Espanya i vulnerar la Constitució, aix és delicte a qualsevol país del món".

"Els jutges han d'apreciar-ho i dictaminar quina ha de ser la pena per haver-ho coms. El que no es pot fer és pretendre que no ha passat res", ha sentenciat.

Contingut patrocinat