Publicat 14/07/2014 17:23

Iberpotash defensa la seva gestió ambiental i "valorarà" inversions futures

El consejero delegado de Iberpotash y pte.De ICL Iberia, J.A. Martínez Álamo
EUROPA PRESS

Alerta d'"inseguretat jurídica" a Espanya

BARCELONA, 14 jul. (EUROPA PRESS) -

El conseller delegat d'Iberpotash i president d'ICL Iberia, José Antonio Martínez Álamo, ha defensat aquest dilluns l'escrupolosa gestió ambiental que realitza en les seves explotacions mineres de potassa i sal a la comarca barcelonina del Bages i ha alertat que hi ha inseguretat jurídica a Espanya.

Ho ha dit en una conferència en els Dinars Cambra, referint-se a la sentència del Tribunal Suprem que obliga un pla de restauració per a la muntanya de sal residual del Cogulló a Sallent, quan tenien tots els permisos de l'administració, per la qual cosa ara "valoraran" què fan amb les seves inversions futures.

En la seva intervenció, que ha estat pocs dies després que també la UE hagi obert expedient a Espanya pels permisos aIberpotash perquè considera que no té un pla de gestió adequat per protegir el medi ambient i les persones, Martínez ha explicat que cada any inverteixen cinc milions d'euros i poden garantir "que ni un gram de sal va a parar als rius", tot i que hi hagi veus que diguin el contrari.

"Hem actuat sempre d'acord amb la legalitat, complint els requisits de l'administració, alguns molt exigents; hem començat les inversions i sis o set anys després no poden venir ara jutges a posar en dubte el que les administracions han aprovat", ha criticat.

Iberpotash té en marxa el projecte Phoenix per invertir 800 milions d'euros en noves instal·lacions al Bages fins al 2050 amb l'objectiu de seguir extraient potassa com a fertilitzant i de comercialitzar la sal que acompanya l'extracció de potassa --per a això acaba d'anunciar una aliança amb AkzoNobel--, així com posant en valor la sal que es va acumular en el passat.

270 MILIONS EN ESPERA

Ja han posat en marxa la primera fase, i la segona havia de decidir-se aquest mes, però de moment queden a l'espera de les conseqüències legals; es tracta d'una inversió de 270 milions en tres anys que inclouen una nova terminal al Port de Barcelona, i tot i que Martínez ha detallat que ara per ara no està paralitzat, sí que suposarà un mínim d'un retard en la presa de decisions.

"Complirem la sentència, però no és bo ni per a nosaltres ni per a altres que vulguin fer projectes com aquest. Sentències com aquesta obliguen a repensar les coses", ha defensat.

Respecte a l'expedient de la UE, l'ha atribuït a les 'passions' d'empreses competidores: "No poden competir per via de mercat a falta de qualitat o el que sigui, i han acudit a la UE per posar en dubte alguna cosa que aquí les administracions han aprovat".

"Si de veritat volem donar suport a a la indústria necessitem legislació que mimi aquest sector, en els àmbits d'infraestructures, laboral, fiscal, de planificació territorial i urbanística i administratius; les indústries han de ser mimades perquè tenen efectes multiplicadors", ha reivindicat.

Ha reprotxat que la legislació actual no dóna seguretat jurídica a les empreses en projectes d'aquest tipus, i alhora ha demanat millores d'infraestructures com el Corredor Mediterrani.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés