Publicat 14/03/2014 11:25

Iberia signarà avui amb CCOO i UGT un preacord laboral amb el seu personal de terra

Iberia
IBERIA

MADRID, 14 març (EUROPA PRESS) -

La direcció d'Iberia signarà aquest divendres amb els sindicats majoritaris de terra, CCOO i UGT, un preacord laboral que posa fi a unes dilatades negociacions amb els tres col·lectius, i que és vital per a la companyia aèria, ja que arriba dies abans que AENA convoqui la primera fase dels concursos de serveis de terra en 43 aeroports de la xarxa.

El president executiu d'Iberia, Luis Gallego, subscriurà aquest matí aquest preacord amb els representants de CCOO i UGT a la seu de la companyia aèria, acord que els representants dels treballadors sotmetran a la seva ratificació en assemblea la setmana que ve.

Iberia ha plantejat als treballadors de terra el fraccionament del 30% de les jornades anuals a la totalitat de la plantilla i l'augment de 214 a 239 dels dies de presència en aeroports. Es manté la rebaixa del 7% salarial i la congelació fins al 2015.

Com la resta de col·lectius --pilots i tripulants de cabina (TCP)-- es deixarà sense efecte la rebaixa addicional del 4% els salaris del col·lectiu, fixada a l'acord de mediació.

Fonts del sindicat de tècnics de manteniment Asetma han explicat a Europa Press el seu rebuig a un acord que defineixen com a "desequilibrat i injust", ja que el cost del personal de terra d'Iberia en aquesta àrea ja està, segons aquest sindicat, "per sota de mercat". Per aquesta raó, sotmetran el preacord a un referèndum perquè els seus afiliats es manifestin. Tampoc ratifiquen l'acord els sindicats USO, CGT i CTA.

Des d'Iberia ja fa temps que s'insisteix que la companyia licitaria en l'esmentat concurs sempre que aconseguís acordar mesures de productivitat amb el seu personal de terra per al qual va intensificar les seves negociacions amb els sindicats d'aquest col·lectiu en les últimes setmanes.

Iberia buscava un acord amb els treballadors de terra per aconseguir reduir els costos i mantenir entre d'altres, el contracte de manteniment signat amb Vueling, que venç aquest any i evitar que s'externalitzi dins del grup.

Sobre aquesta qüestió, fonts sindicals han indicat a Europa Press que ja hi ha un principi d'acord perquè Iberia realitzi el manteniment de Vueling, cosa que suposaria nova càrrega de treball.

EL SERVEIS DE TERRA, UN NEGOCI DE 830 MILIONS

AENA traurà a concurs un total de 51 llicències d'assistència en terra a tercers, en la categoria de serveis de 'handling' de rampa, per a un període de set anys, i en dues fases.

Els primers a licitar-se seran els 22 aeroports de menys d'un milió de passatgers, i el termini per presentar ofertes finalitza el pròxim 20 de març, per després licitar els cinc grans (Barajas, El Prat, Màlaga, Alacant i Palma) i els aeroports de més d'un milió de viatgers.

AENA ha plantejat una rebaixa important sobre les tarifes màximes a l'esborrany dels plecs del concurs --que en alguns casos superen el 30%-- en un intent d'igualar-les a les taxes reals que ja s'aplicaven fins ara, i en resposta a la demanda de les companyies aèries per equipar aquests costos a la resta d'Europa. A més, ha animat els operadors que licitin que apliquin descomptes addicionals per incentivar el trànsit.

Només a Espanya els serveis de terra a tercers mouen a l'any 830 milions d'euros, dels quals 540 milions corresponen a serveis de rampa, un negoci que es reparteix entre Iberia, Swissport, Acciona, Groundforce (Globalia), Atlàntica, Clecer, Lesma-Ryanair, EAT i Menzies.

Entre els aeroports on Iberia no presta serveis de serveis de terra a tercers figuren l'aeroport de Barcelona-El Prat (on l'adjudicatària és Groundforce), Alacant, Almeria, Múrcia, Jerez, Fuerteventura i Lanzarote.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés