Actualitzat 22/06/2014 10:50

Iberia no acudirà a la privatització del 49% d'AENA Aeroports

Luis Gallego
EUROPA PRESS

ISTANBUL, 22 juny (EUROPA PRESS) -

Iberia no acudirà a la privatització del 49% d'AENA Aeroports aprovada pel Govern, ja que no és un negoci que interessi a l'aerolínia, tot i que respecta qualsevol empresa que vulgui entrar en el gestor aeroportuari, després de l'interès mostrat per Ryanair.

"No és un negoci en el qual en principi estiguem interessats", ha assegurat el president executiu d'Iberia, Luis Gallego, en una trobada amb periodistes amb motiu de la represa de la seva ruta diària a Istanbul.

La companyia de baix cost irlandesa ha anunciat fa poc estar "seriosament interessada" a participar tant en el 28% que AENA col·locarà a borsa a través d'una oferta pública de venda (OPV), com en el 21% que oferirà a un nucli estable d'accionistes mitjançant un procés de concurrència.

Gallego ha assenyalat que l'aerolínia espanyola, que té el seu aeroport de connexió ubicat a la T4 de l'aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas, el de major volum de trànsit de la xarxa, no té una preferència concreta per l'inversor privat que pugui entrar en el gestor aeroportuari públic.

"Ens és igual el perfil de l'inversor, el que volem és que tingui la millor gestió possible", ha assenyalat l'executiu, després de recordar que a tot el món existeixen models de gestió d'aeroports amb diferents perfils que funcionen.

Tot i això, va posar èmfasi que Iberia, com a client i usuari de la xarxa d'AENA Aeroports, vol tenir "els serveis adequats amb el millor preu possible, perquè tant el preu com les taxes, que al final repercuteixen en el passatger, afecten igualment la demanda".

"El 'hub' de Madrid necessita portar passatgers perquè l'àrea de captació no és tan gran com el volum de passatgers que mou i la millor manera és que l'AVE arribi a la T4, com més aviat millor", va reclamar.

POSITIVA CONGELACIÓ DE TAXES.

Gallego ha valorat de manera positiva la decisió de congelar les taxes el 2015, una mesura d'agrair en un context de crisi on cal incidir a estimular la demanda.

Segons Gallego, tot i que ja es constata una millora, la tendència és més positiva a l'estiu i en mercats com Canàries i Balears, que funcionen millor, tot i que "el mercat domèstic segueix sent dolent", per la qual cosa s'ha mostrat "moderadament optimista".

Pel que fa a les bonificacions per augment de passatgers i noves rutes, ha explicat que és complicat avaluar el rendiment dels esmentats incentius, que s'enfronten a any passat, en intervenir no només l'oferta d'Iberia sinó la capacitat que els seus competidors hagin posat al mercat. Per això, l'aerolínia no té aquest avantatge en fer les seves estimacions.

Malgrat això, ha reconegut que la reducció del 30% de la taxa per passatger en connexió --aquell viatger que desembarcant en un aeroport torna a embarcar amb el mateix bitllet en un termini màxim de 12 hores-- suposa a més d'un avantatge per al viatger un benefici per a Iberia. Actualment, el 70% dels seus passatgers són en connexió, respecte al 30% que vola punt a punt.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés