Publicat 13/05/2019 10:37

Ibarretxe, entre el públic del judici que aquest dilluns escoltarà Mireia Boya

Procés.- Se reanuda el juicio con la declaración de la expresidenta de la AMI y testigos de las defensas
SEÑAL DE TV DEL TRIBUNAL SUPREMO

MADRID 13 maig (EUROPA PRESS) -

L'exlehendakari Juan José Ibarretxe es troba entre el públic que acudeix aquest dilluns a la sessió del judici del procés independentista al Tribunal Suprem, que escoltar entre d'altres l'exdiputada de la CUP Mireia Boya. L'exdirigent nacionalista basc ha entrat a la sala lluint una txapela.

Aquesta setmana tan sols hi ha previstes dues sessions del judici, aquest dilluns i dimarts, i se seguir avanant en la prova testimonial sollicitada per la defensa amb la compareixena, entre d'altres dels exmembres de la Mesa del Parlament que juntament amb Boya seran jutjats per desobedincia per aquests mateixos fets al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) Lluís Corominas, Ramona Barrufet, i Anna Simó, citats aquest dimarts.

Els altres dos exmembres de la Mesa: Lluis Guinó i Joan Josep Nuet han comunicat al tribunal la seva renúncia a declarar precisament per aquesta circumstncia, han informat les fonts de l'alt tribunal.

Per a la sessió d'aquest dilluns la sala ha citat els votants Albert Nogueras, Pilar Rodríguez Catoira i Jordi Lleal, als quals seguir Boya. També est previst que aquest dia declarin Jordi Rodón, cap de la unitat regional de reacció i dispositius dels Mossos d'Esquadra i, encara que es va citar l'actual conseller catal de Polítiques Digitals Jordi Puigneró la defensa ha renunciat finalment al testimoniatge d'aquest últim.

SECRETARI GENERAL DE LA UGT

El seguiran Francesc Esteve, director del Gabinet Jurídic de la Generalitat; la directora general de Contractació Pública Merc Corretja; Núria Cuenca, secretria general de la Conselleria d'Educació i Ricard Font, secretari d'Infraestructures i Mobilitat.

Així mateix, estan citats a les 16.00 hores el secretari d'UGT, José María Álvarez; el secretari de Joan Vallvé, el vicepresident d'mnium Cultural; Itziar González Virós, membre del Pacte Nacional pel Referndum; Camil Ros, secretari general d'UGT a Catalunya i representant del sindicat en les plataformes Pacte Nacional pel Referndum; així com els voluntaris de l'ANC Jaume Asens, Silvia Prats i María Luisa Martínez Olivera, testimonis del 20S.