Publicat 05/11/2021 08:41

IAG perd 2.622 milions fins al setembre, la meitat que un any abans, i preveu tornar a ser rendible el 2022

Archivo - Arxiu - Conseller delegat de IAG, Luis Gallego.
JUANJO MOLINA - Archivo

MADRID, 5 nov. (EUROPA PRESS) -

El 'holding' IAG --que engloba Iberia, British Airways (BA), Vueling i Aer Lingus-- va registrar unes prdues després d'impostos de 2.622 milions d'euros durant els nou primers mesos d'aquest any, la qual cosa suposa un descens del 53% enfront dels 'números vermells' de 5.576 milions d'euros que es va registrar un any abans a causa de les restriccions de viatges derivades per la crisi sanitria del Covid-19.

El resultat després d'impostos abans de partides excepcionals va ser negatiu, de 2.775 milions d'euros, enfront de les prdues de 3.185 milions d'euros, segons ha informat el grup a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

La companyia ha precisat que els resultats de 2020 s'han reexpressat per reflectir el tractament dels costos administratius associats als plans de pensions de prestació definida del grup, incrementant en nou milions d'euros la prdua després d'impostos del període de nou mesos finalitzat el 30 de setembre de 2020.

"Hi ha una recuperació significativa en marxa i tots els equips de les aerolínies del grup estan fent un gran esfor per aprofitar cada oportunitat. Continuem capitalitzant l'increment en les reserves que es produeix quan s'eliminen les restriccions de viatge", ha assenyalat el conseller delegat de IAG, Luis Gallego.

"Totes les nostres aerolínies han millorat el seu rendiment i la prdua de les operacions del grup s'ha redut en més de la meitat en comparació dels trimestres anteriors. En el tercer trimestre, i, per primera vegada des de l'inici de la pandmia, el nostre flux de caixa de les operacions va ser positiu, i la nostra posició de liquiditat ha aconseguit els 12.100 milions d'euros proforma a la fi d'octubre, el nivell més alt registrat fins ara", ha subratllat.

"A curt termini, el nostre objectiu és estar preparats per operar la mxima capacitat possible i perqu IAG pugui tornar a ser rendible en 2022. Els nostres equips estan creant totes les oportunitats i engegant totes les iniciatives necessries per transformar el nostre negoci i ser més competitius en el futur", ha afegit.

En aquest sentit ha posat com a exemple la nova operació de curt radi a Gatwick, l'expansió de Vueling a Paris-Orly, els vols d'Aer Lingus des de Manchester als Estats Units i el Carib, i el nou model de manteniment a Barcelona.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés