Actualitzat 07/12/2015 13:10

Homs demana un Estat propi perquè les infraestructures no es decideixin "al Bernabéu"

Miquel Puig, Ricard Font, Francesc Homs (DL)
EUROPA PRESS

Veu Catalunya "discriminada" pel Govern espanyol des d'abans del procés sobiranista

   BARCELONA, 7 Des. (EUROPA PRESS) -

   El candidat de Democràcia i Llibertat (DL) a les eleccions generals, Francesc Homs (CDC), ha demanat aquest dilluns un Estat propi per tenir plena decisió sobre les infraestructures de Catalunya, i ha criticat que el model actual a Espanya es decideix a "la llotja del Bernabéu".

   En un acte de campanya davant de l'estació de Sants de Barcelona, ha assegurat que "alts funcionaris, ministres, exministres i alts executius de grans companyies" decideixen les infraestructures en benefici propi i de Madrid, i no analitzant profundament el cost-benefici de cada obra.

L'AVE PER ZAMORA

   Ha assenyalat el cas de l'estació de l'AVE a Otero de Sanabria (Zamora), al·legant que no té raó de ser perquè és un poble molt petit --26 habitants--, i l'ha atribuït al fet que la ministra Ana Pastor és de Zamora: "És evident que això no se sosté per cap raó d'ordre econòmic ni social".

   "El model de la llotja del Bernabéu és un model construït, no amb finalitats socials i econòmiques, no en funció de les necessitats de la gent treballadora i les empreses, sinó construït per raons de proximitat" als interessos dels presents a la llotja del club madridista, ha al·legat.

PROCÉS SOBIRANISTA

   El candidat de DL assegura que el procés sobiranista no ha afectat les inversions de l'Estat a Catalunya perquè el nivell de despesa sempre ha suposat que Catalunya estigui "discriminada", tant amb la irrupció dels partidaris de la independència com quan aquest moviment era minoritari.

   "No té cap relació amb el procés. Ho avalen les mateixes dades. El nivell d'inversió ha estat d'una mitjana del 10% des que hi ha democràcia. Ha estat una constant, és estructural: és davant d'això que ens revelem", ha conclòs.

INFRAESTRUCTURES PRIORITÀRIES

   Homs ha defensat un Estat independent perquè ara els catalans tenen un Estat que els va "en contra", i ha fixat tres prioritats en infraestructures: la xarxa de Rodalies, el Corredor del Mediterrani i el model aeroportuari.

   Sobre el model aeroportuari, ha criticat que el Govern espanyol percep l'Aeroport de Barcelona com la "Terminal 5 de Madrid", és a dir, com un annex al servei dels interessos de la capital, i no com una infraestructura amb entitat pròpia.

RICARD FONT I MIQUEL PUIG

   El secretari d'Infraestructures de la Generalitat, Ricard Font, ha criticat l'Estat per Rodalies, ja que ha assegurat que el 2008 es va posar sobre la taula un pla d'inversió de 4.000 milions d'euros fins al 2015 però, gairebé finalitzat aquest termini, no s'ha arribat ni al "10%" d'aquesta inversió.

   Font ha exposat que, mentre l'última ampliació de la xarxa de Rodalies a Catalunya és predemocràtica --ja que es va fer durant els anys 70--, a l'àrea metropolitana de Madrid s'han fet en els últims anys "80 quilòmetres nous i 40 estacions noves".

   El número 5 de la candidatura per Barcelona, Miquel Puig, ha dit que DL no demanarà a l'Estat central "impossibles" sobre infraestructures, sinó que compleixi amb les inversions a Catalunya i no faci com fins ara: discriminar-la, segons ell.

   Puig ha dit que les empreses internacionals a Catalunya no temen el procés sobiranista, sinó la falta d'inversions, com el fet que encara no s'hagin connectat ferroviàriament amb ample europeu el Port de Barcelona i el Port de Tarragona.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés