BARCELONA, 14 abr. (EUROPA PRESS) -
El portaveu del Govern, Francesc Homs, ha acusat aquest dimarts l'Estat d'orquestrar una "operació per desprestigiar" el concepte d'autonomia a l'Estat amb la seva proposta que les comunitats paguin amb els seus propis impostos serveis no essencials.
En roda de premsa posterior al Consell Executiu, ha replicat així el ministre d'Exteriors, José Manuel García-Margallo, que ha defensat aquest mateix dimarts a Barcelona una reforma del finançament autonòmic que les comunitats paguin amb els seus propis impostos els serveis no essencials, entre els quals es troben, segons la seva opinió, les televisions autonòmiques i les seves polítiques exteriors.
Homs ha replicat: "Nego la més gran. Això va contra la pròpia lògica que estableix la Constitució, que no fa aquesta distinció entre coses importants i accessòries", i ha afegit que ni les importants a Catalunya s'acaben cobrint i que no serà perquè els catalans no paguen impostos.
Per això, ha situat les paraules de Margallo "en un terreny interessat i en una voluntat de desprestigiar les autonomies", i ha acusat el ministre de participar molt activament.
A més, Homs no ha confiat que el Govern abordi aviat un nou model de finançament autonòmic, tampoc després de les eleccions municipals, i ha advertit els que apel·len "la legalitat de la seva pròpia contradicció, perquè en el tema del finançament s'està en l'alegalitat".
"El finançament ja hauria d'haver-se revisat i estar en vigor el nou (sistema). Són els primers en saltar-s'ho quan els convé", ha criticat, i ha rebutjat que Catalunya prengui la iniciativa un altre cop sobre aquesta qüestió.
RESPON MONTORO
Ha aprofitat per lamentar l'"excés d'entusiasme" del ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro, en pronosticar que amb estabilitat política s'obtindran 20 milions d'ocupacions.
Per a Homs, "això genera descrèdit en la política", i afirmacions d'aquestes característiques contribueixen només a una excitació sense sentit, ha dit.