Actualitzat 01/07/2018 11:31

El Homrani assegura que recuperarà la Renda Garantida de Ciutadania encara que "serà difícil"

El conseller de Treball, Assumptes Socials i Famílies, Chakir El Homrani
Europa Press

   BARCELONA, 1 jul. (EUROPA PRESS) -

   El conseller de Treball, Assumptes Socials i Família, Chakir El Homrani, ha afirmat que recuperaran la Renda Garantida de Ciutadania (RGC), que creu que està paralitzada des de l'aplicació de l'article 155 a Catalunya, encara que ha reconegut que "serà difícil i complex".

   En una entrevista de TV3 recollida per Europa Press, ha explicat que la voluntat és desenvolupar el reglament consensuat amb els altres grups polítics, i ha especificat que aquest reglament "ha de facilitar l'entrada a col·lectius més vulnerables", entre els quals ha citat les persones sense sostre i les dones víctimes de la violència masclista.

   Així mateix, ha dit que s'està treballant per tornar a aplicar l'Agència Catalana de Protecció Social, suspesa pel Tribunal Constitucional el passat mes de setembre, encara que es va aixecar la suspensió en alguns articles, i ha assegurat que la recuperaran i la desenvoluparan de nou.

   En relació a la polèmica dels menors desemparats que viuen al carrer, ha recordat que el Govern ja ha implementat les primeres mesures: destinarà 10 milions addicionals a l'arribada massiva de joves adolescents migrats sense referents familiars, i la Conselleria també oferirà 418 noves places per atendre a aquests joves.

   Respecte a l'acord europeu sobre migració, ha assenyalat que hi ha un pols per externalitzar i per no actuar, i ha dit que li preocupa que no es contemplin els drets humans, concretament en els àmbits d'origen, trànsit i arribada: "A mi em preocupa perquè la part clau és que estan morint persones".

Contingut patrocinat