Publicat 04/12/2014 16:16

Home Meal (Nostrum) preveu duplicar botigues i expandir-se per Europa en tres anys

Salida a Bolsa de Home Meal
EUROPA PRESS/GRUPO BME

BARCELONA, 4 des. (EUROPA PRESS) -

La companyia Home Meal, titular de la cadena de botigues de menjar casolà per emportar Nostrum, preveu duplicar la seva xarxa de botigues a través de franquícies i expandir-se per Europa en els pròxims tres anys, després d'ampliar capital en 6,4 milions d'euros --a través d'un centenar d'inversors-- i haver començat aquest dijous a cotitzar al Mercat Alternatiu Borsari (MAB).

Així ho ha explicat després del toc de campana a la Borsa de Barcelona el president de la companyia, Quirze Salomó, que ha fixat França com a primer objectiu, tot i que ha afegit que també han rebut una petició de franquícia "de molt lluny".

Home Meal serveix diàriament a les seves botigues des de la seva cuina central a Sant Vicenç de Castellet (Barcelona), que té un abast de 700 quilòmetres a la rodona, per la qual cosa els 'màster franquícia' d'altres països hauran de construir noves cuines, que a més hauran d'adaptar-se al menjar tradicional de la zona, ha assenyalat.

Home Meal també obrirà algunes botigues pròpies a "llocs especials", i preveu invertir quatre milions en dos anys en les seves cuines de Sant Vicenç per ampliar la capacitat productiva, ja que el 2015 preveu servir a 50 noves botigues més.

Salomó ha destacat la "il·lusió" de Nostrum des del seu naixement a final dels 90, així com el repte de reinventar-se el 2012, quan va entrar en pèrdues i va introduir el carnet de fidelització per oferir plats a un, dos i tres euros, el que li ha permès ressorgir i afrontar la nova etapa de creixement actual.

El conseller d'Empresa de la Generalitat, Felip Puig, ha definit aquesta nova cotització com un "símptoma estimulant", i ha posat a Home Meal com a exemple de l'esperit emprenedor català, que és capaç d'arriscar i de ressorgir a partir dels errors.

També ha celebrat que uneix els reptes que afronta el sistema empresarial català, com són la recerca de nous models de negoci, la internacionalització i l'increment de mida, i ha destacat l'aposta de la companyia per fórmules de capitalització alternatives al sistema financer.

El president del MAB, Antonio Giralt, ha explicat que la incorporació de Home Meal "contribueix a ressaltar el paper d'un mercat centrat a aportar capital a companyies mitjanes i petites", que ha facilitat la captació de 120 milions d'euros el 2014 i 300 milions des del seu començament.

Home Meal va obrir el seu primer establiment a Barcelona el 1999 i actualment en té 115 a bona part del territori espanyol, així com a Andorra (Andorra la Vella) i Perpinyà (França).

El 2013 va obtenir unes vendes pròximes als 14 milions d'euros (amb 80 botigues), respecte dels 7,2 del 2012 (amb 47 botigues), i a 30 de juny d'aquest 2014 sumava una facturació de 9,9 milions a través de 102 botigues.

Aquest dijous ha debutat al Mercat Alternatiu Borsari (MAB) amb una pujada del 22,54%, fins a 2,12 euros.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés