Publicat 07/05/2021 08:47CET

El holding d'aerolínies IAG redueix pèrdues un 36,6% el primer trimestre, fins als 1.067 milions

Archivo - Arxivo - Conseller delegat de IAG, Luis Gallego.
JUANJO MOLINA - Archivo

MADRID, 7 maig (EUROPA PRESS) -

El 'holding' IAG --que engloba Iberia, British Airways (BA), Vueling i Aer Lingus-- va registrar unes pèrdues després d'impostos i partides excepcionals de 1.067 milions d'euros durant el primer trimestre d'aquest any, la qual cosa suposa un descens del 36,6% respecte al mateix període de l'exercici anterior, en un context marcat per la crisi sanitària del Covid-19.

El resultat després d'impostos abans de partides excepcionals va ser també negatiu, amb 1.124 milions d'euros, enfront dels 'números vermells' de 556 milions d'euros d'un any abans, segons ha informat el grup a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Les pèrdues de les operacions de IAG es van situar en 1.068 milions d'euros en el primer trimestre d'aquest any, un 42,6% inferiors a les del primer trimestre de 2020. Entre gener i març, els ingressos totals del 'holding' es van situar en 968 milions d'euros, la qual cosa suposa un descens del 78,9%.

"Estem prenent totes les mesures necessàries per garantir la salut financera del nostre negoci a llarg termini, inclosa una reeixida ampliació de capital de 2.700 milions d'euros realitzada l'any anterior, i seguim centrats a reduir la nostra base de costos i augmentar l'eficiència", ha ressaltat el conseller delegat de IAG, Luis Gallego.

"Estem fent tot el que està en el nostre poder per emergir en una posició competitiva més forta. Estem plenament convençuts que una reactivació dels viatges de manera segura és possible, com ho demostren les evidències científiques", ha afegit.

QUATRE MESURES CLAU

Gallego ha afirmat que la companyia està preparada per volar, però ha afegit que l'acció dels governs és necessària a través de quatre mesures clau: corredors de viatge sense restriccions entre països amb programes de vacunació reeixits i protocols de prova eficaces, com el Regne Unit i els Estats Units; tests assequibles, simples i proporcionats per reemplaçar les quarantenes, a més de costoses i nombroses proves; fronteres dotades amb el suficient número de personal i que utilitzin tecnologia 'contactless', incloses 'i-gates', per garantir un flux de persones segur i una experiència de viatge fluïda, i certificats digitals per a la documentació de test i vacunació amb la finalitat de facilitar els viatges internacionals.

La capacitat de transport de passatgers en el primer trimestre va ser un 19,6% de 2019 i segueix afectada adversament per la pandèmia de Covid-19, així com per les restriccions dels governs i les mesures de quarantena.

Els plans de capacitat de transport de passatgers actuals per al segon trimestre són al voltant del 25% de la capacitat de 2019, però segueixen sent incerts i estant subjectes a revisió.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés