Publicat 15/04/2020 10:48

Holaluz va augmentar els seus ingressos un 28% en el quart trimestre de 2019, amb 58,8 milions

La cofundadora d'Holaluz, Carlota Pi
EUROPA PRESS - Archivo

Manté el seu pla d'aconseguir el milió de clients i les 50.000 installacions fotovoltaiques el 2023

BARCELONA, 15 abr. (EUROPA PRESS) -

Holaluz va tancar el quart trimestre de 2019 amb uns ingressos financers de 58,87 milions d'euros, un 28,1% més en comparació amb el mateix trimestre de l'any anterior, i l'Ebitda es va situar en 1,56 milions negatius a causa de la "rellevant inversió" en campanyes de mrqueting prevista per als últims mesos de l'exercici.

La companyia d'energia verda fundada per Carlota Pi, Oriol Vila i Ferran Nogué ha aconseguit la gestió de 1.175 installacions fotovoltaiques a Espanya, i en els últims cinc mesos ha materialitzat 677 installacions, 385 corresponents al quart trimestre del 2019 i 292 corresponents a gener i febrer del 2020, ha informat en un comunicat aquest dimecres.

Holaluz, que cotitza al Mercat Alternatiu Borsari (MAB) des del passat mes de novembre, ha sumat 26.726 clients des de l'octubre del 2019, aconseguint una cartera total de clients de 239.588 en tota Espanya.

D'aquests 26.726 clients, 14.346 corresponen a l'últim trimestre del 2019 i representen un creixement diari de més del 43% que el trimestre anterior, mentre que entre gener i febrer d'aquest 2020 s'han sumat un total de 12.380 nous clients, la qual cosa suposa un ritme de creixement diari del 12%.

CORONAVIRUS

Respecte a l'impacte del coronavirus, Holaluz ha detectat una pujada en el consum d'energia per part dels clients domstics i una baixada en els clients pime que s'han vist afectats per l'estat d'alarma, fet que s'ha tradut en una baixada en les seves previsions de consum d'un 20% durant aquest període.

Des d'Holaluz, l'equip del qual est treballant al 100% en remot des del 12 de mar, han destacat que estan focalitzats en l'estudi i atenció personalitzada de tots els seus clients, sense deixar de costat projectes previstos per aconseguir el milió de clients i les 50.000 installacions fotovoltaiques a finals del 2023.

La companyia, que ha posposat les inversions en mrqueting per monitorizar la situació, manté a la totalitat del seu equip i amb el mateix salari, si bé no preveu créixer en noves posicions i ha adaptat la seva plantilla a les necessitats actuals, traspassant part de l'equip de vendes a tasques centrades, per exemple, en renovacions de contractes per a pimes.

"Hem engegat un pla de treball intensiu basat als nostres valors fundacionals i amb una estratgia clara basada en la generació de confiana, tant amb els clients com amb l'equip", ha afirmat la cofundadora i presidenta executiva d'Holaluz, Carlota Pi.

Amb totes aquestes mesures confia que l'Ebitda anual "no hauria de ser substancialment diferent" al previst pel 2020.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés