Publicat 18/02/2015 18:10

Hilton va guanyar més de 592 milions el 2014, un 62,1% més

Hotel De Hilton En Madrid
HILTON

Preveu situar el seu Ebitda fins a 2.527 milions i incrementar fins a un 7% el seu RevPar el 2015

MADRID, 18 febr. (EUROPA PRESS) -

Hilton Worldwide Holdings va aconseguir uns beneficis de 673 milions de dòlars (592,34 milions d'euros) en l'exercici 2014, fet que suposa un augment del 62,1% respecte l'any anterior, quan va registrar 415 milions de dòlars (365,2 milions d'euros), segons va informar el grup hoteler.

"2014 ha estat un any excepcional per Hilton", ha subratllat el president i conseller delegat de Hilton Worldwide, Christopher J. Nassetta, qui ha afegit que la companyia és optimista amb vista a l'exercici 2015 en què espera aconseguir "un sòlid creixement".

Durant el 2014, els ingressos de la cadena hotelera van arribar als 10.502 milions de dòlars (9.242,8 milions d'euros), un 7,8% més que els 9.735 milions de dòlars (8.568 milions d'euros) ingressats a l'exercici precedent.

La companyia va obtenir uns guanys abans d'impostos de 1.147 milions de dòlars (1.009 milions d'euros), un 64,3% més, mentre que el seu benefici operatiu es va situar en 1.673 milions de dòlars (1.472 milions d'euros), un 51,8% més.

El resultat brut d'explotació (Ebitda) es va situar en 2.508 milions de dòlars (2.207 milions d'euros), un 13,4% més que el resultat obtingut un any abans.

Tot i això, a l'últim trimestre, el grup va multiplicar per sis els seus beneficis fins a 158 milions de dòlars (139 milions d'euros) respecte dels 26 milions de dòlars (22,8 milions d'euros) registrats l'any passat.

En aquest període, la companyia va ingressar un 6,9% més, fins a 2.828 milions de dòlars (2.488 milions d'euros), i va obtenir un benefici brut d'explotació un 10,7% superior, fins a 668 milions de dòlars (587,7 milions d'euros).

Alhora, va obtenir un benefici operatiu de 455 milions de dòlars (400 milions d'euros), fet que suposa multiplicar per cinc allò registrat un any abans.

EVOLUCIÓ DEL NEGOCI

Hilton va registrar un increment mitjà dels ingressos per habitació disponible (RevPar) del 7,1%, amb augments del 7,4% a Amèrica, del 6,1% a Europa, del 4,4% de l'Orient Mitjà i Àfrica i del 4,9% d'Àsia-Pacífic.

Per la seva banda, l'ocupació es va situar al 74,6%, fet que suposa 2,4 punts percentuals més que un any abans.

El 2014, la companyia va afegir al seu negoci 36.000 noves habitacions, d'elles 10.000 habitacions durant l'últim trimestre, incrementant en un 6% les franquícies.

Amb vista a 2015, la companyia preveu incrementar entre un 5% i un 7% el seu RevPar i situar el seu resultat brut d'explotació (Ebitda) entre 2.790 milions i 2.870 milions de dòlars (2.456 milions i 2.527 milions d'euros).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés