Publicat 04/12/2014 17:11

Haya, Servihabitat i Altamira administraran i vendran 126.000 actius de Sareb valorats en 41.200 milioms

La presidenta de la Sareb Belén Romana
EUROPA PRESS

MADRID, 4 des. (EUROPA PRESS) -

La Societat de gestió d'actius procedents de la reestructuració bancària (Sareb) ha adjudicat a Haya Real Estate, Servihabitat i Altamira Asset Management el servei d'administració i venda de tres carteres compostes per 126.000 actius (entre crèdits i immobles) valorats en 41.200 euros.

Els acords, que estan pendents de la firma definitiva, entraran en vigor l'1 de gener del 2015 i tindran una durada d'entre cinc i set anys. Aquesta selecció se suma a la cartera adjudicada fa poc més d'un mes a Solvia, formada per 42.900 actius i amb un valor de compra pròxim als 7.000 milions d'euros.

Els quatre gestors escollits per Sareb desemborsaran 600 milions d'euros. Fonts de la societat han explicat a Europa Press que aquesta quantia no es comptabilitzarà com a ingressos, sinó que serà una garantia que els gestors aniran recuperant en funció del servei prestat i el compliment dels objectius marcats.

D'aquesta manera, l'anomenat 'banc dolent' tanca l'anomenat 'Projecte Iber', llançat fa uns mesos per elegir els gestors que es faran càrrec de l'administració i venda dels actius de la companyia a partir del 31 de desembre del 2014, data en la qual guanyen els contractes subscrits amb les nou entitats que van generar el balanç de la companyia.

CONTRACTES ENTRE CINC I SET ANYS

El concurs ha acaparat l'interès dels 'servicers'. D'entre tots els aspirants, Haya Real Estate ha estat elegida per gestionar durant cinc anys un paquet de 52.000 préstecs vinculats al sector immobiliari originats per Bankia i adquirits després per Sareb per un import d'uns 18.000 milions d'euros.

La cartera adjudicada a Altamira Asset Management està formada per 44.000 immobles i préstecs al promotor originats per Catalunya Caixa, BMN i Caja3, pels quals Sareb ha desemborsat uns 14.000 milions d'euros.

L'última cartera, que passa a mans de Servihabitat, conté 30.300 immobles i crèdits de NCG, Liberbank i Banc de València, valorats en el moment de la transmissió a Sareb en uns 9.200 milions d'euros. Tant aquesta cartera com la d'Altamira han estat adjudicades per un període de set anys.

TRANSPARÈNCIA EN EL PROCÉS

La selecció dels guanyadors s'ha realitzat després de l'avaluació dels requisits tècnics i operatius de les ofertes. Segons Sareb, aquest procés ha estat complex, ja que cada participant ha presentat diverses propostes en funció de la naturalesa de les carteres i l'horitzó temporal de gestió.

A més, el procés de selecció s'ha realitzat amb transparència, concurrència i gestió dels conflictes d'interès, i ha estat supervisat per un auditor extern.

La presidenta de Sareb, Belén Romana, ha posat en valor l'"àmplia experiència" dels gestors escollits en actius de naturalesa immobiliària i financera. Romana ha considerat que aquests gestors aporten garanties que la migració a les seves pròpies plataformes es farà "amb celeritat i eficàcia". "Complint uns objectius de rendiment eficients", ha assegurat la presidenta en un comunicat.

NOVA ETAPA AMB LA RECUPERACIÓ

Per la seva banda, el conseller delegat del conegut com a 'banc dolent', Jaime Echegoyen, ha entrevist una "una nova etapa" en la Sareb "plenament" adaptada al nou context de recuperació al mercat. "Un mercat que demanda estructures solvents i organitzades per operar en un entorn cada vegada més competitiu", ha apuntat.

Sareb busca arribar a "qualitat i eficiència més grans" en la gestió dels seus actius amb el concurs Iber. La societat presidida per Romana ha revelat que set de les entitats que van generar el balanç de Sareb van declinar prestar aquest servei.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés