Publicat 27/01/2015 14:57

L'advocat de Bárcenas escriu Fernández Díaz pel "retard injustificat" en la seva excarceració

Luis Bárcenas
EUROPA PRESS

MADRID 27 gen. (EUROPA PRESS) -

L'encara advocat de l'extresorer del Partit Popular (PP) Luis Bárcenas, Javier Gómez de Liaño, ha enviat una carta al ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, en què denuncia el "retard injustificat" de més de cinc hores que va patir dijous passat en la seva excarceració.

En la missiva el lletrat assenyala que aquest retard va poder haver suposat la comissió dels delictes de "prolongació il·legal" de l'estada a la presó del seu client i "desobediència" de la sentència del jutge de l'Audiència Nacional pel que dictava la posada en llibertat de Bárcenas després que Bárcenas diposités la fiança de 200.000 euros que li havia imposat la Secció Quarta de la Sala Penal.

En declaracions a Europa Press, Gómez de Liaño ha assegurat no entendre per què Bárcenas encara no va sortir fins a les 21.45 hores de la presó de Soto del Real (Madrid) quan la sentència del jutge Pablo Ruz ordenant aquesta mesura es va dictar al matí.

"ALS TRES SEGONS"

"Quan hi ha una ordre de llibertat, ha de complir-se als tres segons", ha apuntat l'advocat abans d'assenyalar que aquest retard podria suposar la interposició d'alguna acció legal perquè "és obvi que té un responsable".

"O dos o tres", ha assegurat el lletrat, visiblement enfadat, per a continuació destacar la necessitat que s'aclareixi per què, més de vuit hores després de la notificació de la sentència, Institucions Penitenciàries no va procedir a l'excarceració de Bárcenas.

El jutge de l'Audiència Nacional Pablo Ruz ha decretat la posada en llibertat de l'extresorer després que la seva secretària judicial acredités la validesa de la fiança de 200.000 euros dictada dimarts passat la Secció Quarta de la Sala Penal, que va ser reunida per nou familiars de l'imputat.

Contingut patrocinat