Publicat 09/10/2017 16:26

De Guindos diu que les empreses surten de Catalunya per la "irracionalitat" i la "radicalitat" de la Generalitat

Luis de Guindos a la roda de premsa després del Consell de Ministres
Europa Press

LUXEMBURG 9 oct. (EUROPA PRESS) -

El ministre d'Economia, Indústria i Competitivitat, Luis de Guindos, ha assegurat aquest dilluns que el fet que algunes empreses abandonin Catalunya no es deu al fet que "contemplin la possibilitat d'independència" sinó que és conseqüència de la "irracionalitat" i la "radicalitat" de les polítiques de la Generalitat.

"No és perquè contemplin la possibilitat d'independència, és conseqüència d'una política que és absolutament irracional i radical, i a l'única cosa que porta és a l'empobriment de Catalunya", ha assenyalat als mitjans a la seva arribada a la reunió de ministres d'Economia i Finances de l'eurozona (Eurogrup) a Luxemburg, on també s'ha dirigit a la premsa internacional.

El titular d'Economia ha recordat que la situació de Catalunya no està a l'agenda de l'Eurogrup però ha apuntat que, si algun ministre li pregunta, contestarà "que no va a tenir lloc la independència de Catalunya" i que "hi ha hagut una reacció molt important per part de moltes empreses fonamentals i tradicionals del teixit industrial i empresarial Català".

Al seu judici, ha insistit, això posa de manifest no "l'escenari d'independència", que "tindrà lloc", sinó "fonamentalment la irracionalitat i la radicalitat de les polítiques que ha implementat el Govern de la Generalitat".

ELS DIPOSITANTS "PODEN ESTAR TRANQUILS"

A la mateixa línia, De Guindos ha garantit que els dipositants de les entitats financeres que han abandonat Catalunya "poden estar perfectament tranquils" perquè "tindran sempre el paraigües del BCE", una qüestió "molt important a les circumstàncies actuals":

Pel que fa als efectes del desafiament independentista a l'economia espanyola, el ministre d'Economia ha ressaltat que les dades del tercer trimestre són "bones", al mateix temps que ha recordat que, segons el Banc d'Espanya, el creixement del PIB serà del 0,8% i la propera EPA serà "bastant positiva".

"Evidentment això no és bo. És una qüestió que genera soroll, genera incertesa, genera inquietud i fonamentalment en l'àmbit de Catalunya. És a dir, el què està fent fonamentalment és mal a la societat i a l'economia catalana", ha dit, per després afegir que "el Govern d'Espanya no deixarà que vagi a més".

Quan ha estat preguntat per l'impacte sobre l'economia europea, De Guindos ha evitat "avançar esdeveniments" i ha defensat que "l'escenari d'independència no el contempla ningú".

EL GOVERN "RESPONDRÀ EN CONSEQÜÈNCIA" Al GOVERN CATALÀ

D'altra banda, quan ha estat preguntat per la sessió del Parlament que tindrà lloc aquest dimarts, el titular d'Economia ha assegurat que l'Executiu "actuarà en conseqüència", encara que ha preferit no opinar sobre què hauria de fer el president de la Generalitat, Carles Puigdemont.

"No sóc tan pretensiós d'intentar avançar amb esquemes racionals i habituals d'anàlisis què dirà el president de la Generalitat. No tinc aquesta capacitat. Però l'única cosa que dic és que evidentment el Govern d'Espanya ho té tot analitzat, tot preparat, i respondrà en conseqüència", ha assegurat.

En aquest context, ha recordat que el president del Govern central, Mariano Rajoy, i la vicepresidenta, Soraya Sáenz de Santamaría, han afirmat que el Govern espanyol "aplicarà les mesures necessàries perquè efectivament aquesta potencial declaració d'independència no tingui cap tipus d'independència".

Contingut patrocinat