MADRID 9 juny (EUROPA PRESS) -
El ministre d'Economia, Luis de Guindos, ha avisat aquest dimarts la probable futura alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, que "les lleis hi són per complir-les", després que aquesta obrís la porta a incomplir normes que consideri injustes.
"Si n'hi ha alguna que no t'agrada, la modifiques", ha dit el ministre, que també ha opinat que la intenció de la candidata a Madrid Manuela Carmena de crear un banc madrileny municipal-regional és una cosa que no és gaire senzilla, tot i que ha deixat clar que no sap en què consisteix la iniciativa.
Davant del panorama polític actual, ha insistit que "revertir les reformes seria, sens dubte, la pitjor recepta per a Espanya", segons la seva opinió, en una entrevista a 'Los desayunos de TVE' recollida per Europa Press.
Guindos s'ha referit a l'ascens de Podem i noves formacions polítiques com un fenomen de "moviments populistes que existeixen a tot Europa", tant d'extrema dreta com d'extrema esquerra, "amb aspectes comuns, perquè els extrems es toquen". També ha parlat del cas italià i la seva "creixent fragmentació".
D'altra banda, ha afirmat que la continuïtat de Catalunya a Espanya és "l'escenari raonable per als catalans", i ha afirmat que una de les comunitats a les quals li escau millor la política econòmica del Govern espanyol és Catalunya.