Publicat 01/06/2016 11:02CET

Guardiola (Banc Sabadell) veu convenient esperar dos anys per a noves fusions a Espanya

Sede De Banc Sabadell En Barcelona
EUROPA PRESS

Augura una "guerra per la confiança" en la banca per captar clients

BARCELONA, 1 juny (EUROPA PRESS) -

El conseller delegat de Banc Sabadell, Jaume Guardiola, ha considerat aquest dimecres que és convenient deixar passar uns dos anys, quan està previst un canvi en la corba baixista dels tipus d'interès, abans que es produeixin noves fusions entre entitats financeres espanyoles.

En una conferència a Matins Esade sobre els reptes del sector financer, ha argumentat que, a curt termini, el sentit econòmic per als accionistes davant de possibles fusions "és difícil materializar-ho amb tipus d'interès tan baixos i rendibilitats tan baixes", a la qual cosa se sumen nivells de cotització de les accions de la banca també molt baixos.

Així, no espera fusions a curt termini perquè no es compleix el criteri de crear valor per als accionistes, tot i que ha reconegut que hi ha pressió en el mateix sector per millorar la rendibilitat guanyant escala, a causa de l'estretor actual de marges: "Si algú es mou, es mourà l'status quo."

BANC POPULAR

Ha sostingut que la solvència és una assignatura passada per a la banca espanyola; i, a preguntes dels assistents i de la premsa respecte a la possible debilitat de Banc Popular, ha afirmat que "es corregeix" amb l'ampliació de capital que ha anunciat l'entitat presidida per Ángel Ron.

Sobre la forta caiguda de l'acció del Popular en pocs dies per l'augment de vendes en curt i la possibilitat que aquesta estratègia de fons d'inversió es traslladi al Sabadell, ha dit que el banc no veu variar fins ara el pes de les posicions en curt, i que la seva solvència és la més alta de la banca espanyola: "No tenim en absolut aquesta pressió."

D'altra banda, en la seva conferència ha augurat que el sector bancari "obrirà una guerra per la confiança per captar clients", tenint en compte que els ciutadans busquen cada vegada més l'ètica i una relació entre iguals amb la seva entitat financera.

Ha reconegut l'"apoderament" del client després de la crisi, ja que està més informat i reivindica més els seus drets després de les polèmiques per la dubtosa comercialització de productes financers els últims anys.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés