Publicat 07/04/2014 16:00

El Grup TCB s'alia amb Mitsubishi per a nous projectes a Àsia i Àfrica

El CEO de Grupo TCB, Xavier Soucheiron
EUROPA PRESS

Mitsubishi i Kamigumi aconsegueixen el 25% de la Terminal del Port de València

BARCELONA, 7 abr. (EUROPA PRESS) -

El Grup TCB ha tancat una aliança amb Mitsubishi Corporation per explorar nous projectes a Àsia i Àfrica, un pacte estratègic amb el qual TCB vol augmentar la seva diversificació geogràfica aprofitant els contactes i el 'know-how' de Mitsubishi per implantar-se als mercats que presenten més dificultat.

El primer pas d'aquesta estratègia és la compra per part de Mitsubishi i Kamigumi Corporation del 25% del capital social de la Terminal de Contenidors del Port de València (TCV Stevedoring Company), de la qual l'altre 75% és en mans de TCB --el 25% és el resultat de la venda d'un 16% per part de minoritaris i TCB, que en tenia més d'un 84%, ha reduït el seu pes a l'accionariat.

En roda de premsa aquest dilluns, el CEO del Grup TCB, Xavier Soucheiron, ha explicat que la companyia és en bona posició per executar noves terminals de contenidors al Salvador, San Martín de Pisco (Perú) i Agadir (Marroc), i si es materialitza implicarien una inversió al voltant de 200 milions d'euros que començarien a quallar el 2016.

Preguntat per si Mitsubishi també anirà de la mà d'aquests projectes, ha assenyalat: "En principi no, però no descartem que s'hi sumi. La intenció és anar sempre junts, però poden haver-hi casos que no siguin d'interès comú i no hi anirem forçats".

Així, amb més de 200 oficines a 90 països i una xarxa de més de 600 companyies, el grup Mitsubishi es converteix en un soci estratègic per a TCB en projectes internacionals: "Mitsubishi preveu ara el negoci dels terminals de contenidors com un sector amb gran potencial de creixement", ha destacat Soucheiron.

DIVERSIFICACIÓ GEOGRÀFICA

TCV va registrar el 2013 un tràfic de 700.000 TEU de càrrega de contenidors, un 25% més, i és un punt d'enllaç amb Espanya, l'est Mediterrani, Àfrica i les rutes interoceàniques est-oest, i a més té un terminal ferroviari amb connexió amb Madrid, Saragossa i altres terminals d'Espanya.

Actualment, aquest grup dedicat al disseny i gestió dels terminals portuaris opera 11 terminals marítimes de contenidors, entre les quals hi ha Barcelona, Canàries (La Palma i Tenerife), València, Gijón, Paranaguá (Brasil), L'Havana (Cuba), Progreso (Mèxic), Buenaventura (Colòmbia), Badia de Nemrut (Turquia), i està en fase de desenvolupament Puerto Quetzal (Guatemala).

També disposa de dues filials de serveis intermodals, com TCB Railway Transport i TCV Railway Transport, i cinc terminals ferroviàries a Barcelona, València, Gijón, Saragossa i Valladolid.

"Sense aquesta diversificació geogràfica ens ho hauríem passat molt malament", ha sostingut Soucheiron en relació amb l'impacte de la crisi, i ha destacat que el grup preveu aquest any superar els quatre milions de TEU moguts respecte dels 3,7 milions del 2013.

300 MILIONS D'INVERSIÓ

El grup, que l'any passat va facturar més de 400 milions d'euros, ha invertit la mateixa xifra els últims cinc anys, i les previsions per als pròxims dos és una inversió de 300 milions, dels quals el gruix es destinarà a Puerto Quetzal i Buenaventura --a final d'aquest any passarà d'una capacitat de 338.000 TEU a 610.000 després d'una inversió total superior als 298 milions--, i uns 40 milions es dedicaran a modernitzar els terminals espanyols: "Estem prement l'accelerador".

En concret, Puerto Quetzal s'estructura en dues fases --a la primera s'invertiran 121 milions i a la segona, 182--, amb l'objectiu d'arribar a una capacitat de 700.000 TEU anuals, i la infraestructura iniciarà operacions a finals del 2015.

La companyia catalana té com a principal accionista el grup marítim espanyol Pérez i Cia, amb el 40% del capital, mentre que els fons internacionals d'infraestructures Queensland Investment Corporation i el grup d'empreses portuguès Finpro sumen un altre 37%, el fons Belamy, amb seu als països Baixos, té un 17% i la resta és en mans de directius.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés