Publicat 22/02/2015 10:57

Grup Petrus impulsa la promoció residencial a Espanya, Colòmbia i Panamà

Promoción de Petrus en Colombia
GRUPO PETRUS

Aquest any ja té tancats dos projectes a Barcelona i Madrid per 16,75 milions

BARCELONA, 22 febr. (EUROPA PRESS) -

Petrus Grup Immobiliari preveu impulsar aquest any promocions residencials a Espanya i també té en estudi projectes a Colòmbia i Panamà, ha anunciat el vicepresident del grup, Lluís Rabassa.

En una entrevista d'Europa Press, ha explicat que des de fa un any hi ha una demanda "molt major" d'habitatge a Madrid i Barcelona, les dues àrees en les quals s'ha centrat Petrus a Espanya des dels anys 90, malgrat que en el passat --el 2014 ha fet el seu 50 aniversari-- va arribar a construir en 15 províncies.

"Les operacions es tanquen més ràpid, però ara hi ha més demanda que habitatge acabat", per la qual cosa cal comprar sobre pla o segona mà, i per aquesta raó el grup ja preveu per aquest any una promoció a Barcelona i una altra a Madrid, i té en estudi dos més a la capital catalana i tres més en l'espanyola.

La promoció de Barcelona suposa una inversió de nou milions al costat de la Ciutat Judicial per edificar 43 habitatges, i la de Madrid 7,75 milions per a 19 habitatges al barri de Salamanca.

A més, té gairebé venuda una promoció de 48 pisos a Barranquilla (Colòmbia) i tres més en estudi a l'esmentat país, on disposa d'una seu des de la que també està analitzant oportunitats a Panamà; al mercat llatinoamericà, Petrus es dirigeix al nínxol de mercat de la creixent classe mitjana.

DIVERSIFICACIÓ

A Espanya, des que ha començat la crisi el grup s'ha diversificat dins del sector immobiliari afegint els negocis de lloguer de pisos per a executius a Madrid --des de fa set anys, i a Barcelona un tercer gestiona amb la mateixa finalitat 30 pisos de Petrus--, rehabilitació integral d'edificis singulars --fa sis anys, fins a convertir-se en referent en aquest àmbit--, i venda d'habitatges de luxe a partir de 500.000 euros --fa tres anys a Madrid i des de fa sis mesos a Barcelona i Girona--.

El grup també ha realitzat els últims anys diverses promocions per a entitats financeres que volien posar en valor sòls que s'havien adjudicat per impagaments, tot i que Rabassa ha assenyalat que actualment ho fan les pròpies immobiliàries dels bancs, i ha recelat de com gestionaran l'atenció postvenda: "Nosaltres tenim l'experiència, portem 50 anys en el negoci".

Petrus preveu que el 56% de la facturació en 2015 provingui de l'activitat de promoció i rehabilitació a Espanya, el 23% de les promocions internacionals, el 12% de la venda d'habitatges de luxe --a través de la seva empresa Larvia Privilege-- i el 9% del lloguer de pisos per a executius --amb la societat Luxury Rentals Madrid--.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés