BARCELONA, 11 jul. (EUROPA PRESS) -
Grup Julià ha començat a operar el bus turístic de San Francisco, que està gestionat per Blue Bus Tours, la societat de nova creació participada al 50% pel grup català i l'empresa local S. F. Navigatour, la principal empresa de turisme receptiu de la ciutat nord-americana.
Segons ha informat el grup català aquest divendres en un comunicat, aquesta operació suposarà una inversió total aproximada de 5 milions d'euros i una "millora substancial" del servei que operava S. F. Navigatour des de fa més de tres anys.
A partir d'ara, el bus turístic de San Francisco, que competeix amb altres quatre operadors, tindrà 13 vehicles --set més que en el servei antic, dels quals Grup Julià ha aportat quatre autobusos del fabricant català Ayats--, 60 treballadors, dues noves rutes i una millor freqüència de passada.
L'objectiu de Grup Julià és arribar a 125.000 usuaris el primer any d'activitat, en una ciutat que té un potencial de fins a un milió d'usuaris --és el segon mercat de busos turístics dels Estats Units, per darrere de Nova York--.
Aquesta operació consolida l'aposta del grup català per la internacionalització de la seva activitat i el desenvolupament de la seva divisió de busos turístics.
Actualment, centra els seus esforços en l'expansió del negoci als Estats Units, on opera amb el Miami City Tour, i també participa en la gestió dels busos turístics de Madrid, Barcelona, Sant Sebastià, Toledo, Andorra, Mèxic DF i Marràqueix, amb un desplaçament total de més de 2,8 milions de passatgers el 2013.
Durant els últims tres anys, s'ha posicionat com un dels tres principals operadors internacionals d'autobusos turístics, i des del 2012 gestiona en exclusiva per a Espanya la llicència de l'americana Gray Line, l'organització més important d'operadors d'excursions i activitats turístiques a escala mundial.