Actualitzat 25/05/2021 17:07 CET

Griffiths (Seat) demana accelerar la venda de cotxes elèctrics abans de la fàbrica de bateries

El president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, aquest dimarts en una roda de premsa telemàtica.
SEAT

Seat espera que la línia 2 pugui treballar amb tres torns a partir de final de maig

BARCELONA, 25 maig (EUROPA PRESS) -

El president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, ha demanat accelerar la venda de cotxes elèctrics perquè, si no n'hi ha, no cal fabricar-los ni tenir una planta de bateries: "La meva prioritat en aquests moments és vendre cotxes elèctrics a Espanya".

Ho ha dit en una trobada amb els mitjans després de presentar el nou Cupra Born, el primer vehicle 100% elèctric de la marca, que es fabricarà a Zwickau (Alemanya), amb la plataforma MEB del Grup Volkswagen, i arribarà al mercat aquest any.

Griffiths ha assenyalat que en vendes de cotxes elèctrics aquest any, Espanya tan sols està per sobre de Grècia a Europa, amb un 5% de cotxes elèctrics venuts: "Abans de parlar de fàbriques de bateries, si us plau, comencem a vendre cotxes elèctrics a Espanya".

Ha explicat que el pla Moves 3 els ajuda, però ha lamentat que la implementació dels ajuts "va molt lenta", i ha dit que centrarà les converses amb el Govern central en com s'engega el mercat d'elèctrics a Espanya.

"No pot ser que Espanya que estigui a la cua dels cotxes elèctrics a Europa. Espanya no pot perdre el tren de l'electrificació", ha afegit, i ha sostingut que la companyia compta amb una gamma preparada per vendre aquesta mena de vehicles.

SEMICONDUCTORS

Quan li han preguntat per les vendes, Griffiths ha assenyalat que són "molt optimistes" perquè fins ara han registrat una demanda molt alta en híbrids endollables, sobretot en el cas del Cupra Formentor, la demanda del qual suposa més del 50%.

Ha explicat que a partir de final de maig volen allargar la producció en la línia 2 amb el Cupra Formentor i el Seat León per la demanda que s'ha registrat, de manera que aniran a tres torns depenent no obstant això del subministrament de semiconductors.

Sobre la falta d'aquest material, Griffiths ha assenyalat que van lluitant i aconseguint mantenir la producció amb alguna variació, i ha destacat que la carència de semiconductors és un repte però puntual, perquè el més important és la demanda.

A més a més, ha dit que l'impacte que ha causat la falta d'existències el volen compensar a l'agost per recuperar alguns dels cotxes del primer trimestre.

MERCATS

Pel que fa als mercats, Griffiths ha assenyalat que el primer enfocament per al Cupra sempre han estat els països afins a Espanya, com Sud-amèrica i països com Mèxic, Perú, Colòmbia i Xile.

"Som molt optimistes, a nivell global un pas important que preparem ara és anar a Àsia-Pacífic, a Austràlia, on veiem molt potencial per al Cupra però també en altres països com Corea del Sud, Japó, Taiwan, que són interessants", ha dit.

Ha dit que estan mirant com portar la marca Cupra a la Xina juntament amb Volkswagen, mentre que analitzen les possibilitats de la marca als Estats Units, tot i que ha sostingut que primer cal tenir èxit amb Cupra a Espanya i Europa.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés