Actualitzat 31/10/2024 11:25

Griffiths avisa que "la indústria de l'automòbil està en risc. I Seat S.A., també"

Archivo - El CEO de Seat i Cupra, Wayne Griffiths
Kike Rincón - Europa Press - Archivo

La càrrega fiscal al Cupra Tavascan "posaria en perill" una quarta part de la producció de combustió prevista a Martorell

BARCELONA, 31 (EUROPA PRESS)

El CEO de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, ha advertit que "la indústria de l'automòbil està en risc. I Seat S.A., també" davant el descens del 17,2% que ha patit el benefici operatiu de la companyia entre gener i setembre del 2024, fins als 415 milions d'euros.

"Els resultats que acabem de presentar només són una primera mostra d'aquest risc al qual ens enfrontem", ha sostingut Griffiths en un missatge a LinkedIn recollit per Europa Press, després que dimecres el Grup Volkswagen inclogués en els seus resultats que Seat va obtenir uns ingressos de 10.500 milions d'euros (-3%).

No obstant això, la companyia automobilística "preveu un creixement continuat" en les marques Seat i Cupra fins a finals del 2024 i el 2025, informa la companyia en un comunicat d'aquest dijous.

En el missatge, Griffiths ha atribuït els resultats a la "baixa demanda" del cotxe elèctric i a la falta de compromís que veu en els representants polítics espanyols, mentre que, a parer seu, la indústria sí que està fent els deures.

Seat ha emmarcat el descens d'ingressos en la inversió per impulsar els nous models de Cupra, mentre que la rendibilitat operativa ha baixat 0,7 punts percentuals, fins al 3,9%.

CUPRA

Les vendes de Seat han augmentat un 7,7%, fins a les 422.100 unitats: la marca Seat n'ha concentrat 242.000, un 9,6% més, liderada pel model Seat Ibiza (82.300), i l'Arona (72.600).

Cupra ha tancat --textualment-- els millors nou primers mesos de la seva història amb la venda de 179.100 vehicles (un 5,3% més): el Cupra Formentor continua sent el model més venut (85.800 unitats entregades fins avui), seguit pel Cupra Born (29.600 entre gener i setembre).

Al Regne Unit ha incrementat les vendes en un 22,5% (22.900 cotxes entregats); a Alemanya, un 11,1%, amb 59.200 vehicles, i a Espanya un 3,1%, fins a les 16.400 entregues.

POSSIBILITAT DE "MULTES INASSUMIBLES"

Griffiths ha alertat que la imposició d'aranzels als seus vehicles i, en concret, la càrrega imposada al Cupra Tavascan, "podria posar en perill la capacitat de Seat de complir els objectius europeus de reducció de Co2, havent de fer front a multes inassumibles".

Ha augurat que "suposaria la necessitat" de reduir una quarta part de la producció prevista de vehicles de combustió a la planta de Martorell (Barcelona).

Ha retret a les administracions la "falta" d'accés a energies renovables i de preu competitiu, a més d'incentius fiscals i de polítiques de conscienciació als consumidors sobre l'electrificació.

"Ens juguem el 10% del PIB del nostre país i més de dos milions de llocs de feina. Necessitem solucions ara", ha resolt Griffiths.