Unes 100 empreses presentaran novetats de l'1 al 3 d'octubre a Fira de Barcelona Gran Via
BARCELONA, 25 set. (EUROPA PRESS) -
El recinte Gran Via de Fira de Barcelona a l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona) acollirà de l'1 al 3 d'octubre Graphispag, "l'única fira per a la indústria gràfica i la comunicació visual del 2024 a Espanya" i que pretén activar i revaloritzar la impressió amb innovació i sostenibilitat, informa l'entitat en un comunicat aquest dimecres.
El saló permetrà conèixer les últimes novetats d'un centenar d'empreses, subministradors de tecnologia, suports i acabats d'impressió, i activar el debat sectorial, posant el focus en la innovació, la personalització i la sostenibilitat per augmentar el valor dels productes gràfics.
Graphispag 2024 serà "lloc de pas imprescindible per a professionals de les arts gràfiques i d'empreses usuàries de solucions d'impressió i de comunicació visual que busquin inspiració sobre tendències de mercat".
També oferirà oportunitats de negoci i inversió en tecnologia d'impressió per a l'automatització de processos i abordarà la incorporació de nous suports i consumibles que contribueixin a reduir l'impacte ambiental dels productes impresos.
NOUS MODELS DE NEGOCI
El saló també exhibirà nous models de negoci per a les empreses de serveis gràfics i les aplicacions industrials de la impressió en sectors com el 'packaging', el moble, l'electrònica de consum, la decoració d'interiors, o els articles esportius, entre d'altres.
El president del comitè organitzador de Graphispag, Xavier Armengou, assegura que el sector gràfic manté la tendència de recuperació a l'alça dels últims dos anys per la qual cosa es respira un gran optimisme i confiança.
"Les empreses gràfiques són conscients que és el moment d'invertir en innovació i equips més versàtils per millorar en competitivitat i augmentar el valor del seu catàleg de productes impresos amb la finalitat de diferenciar-se, diversificar i donar resposta a les noves demandes dels clients", ha assegurat.
La fira gràfica, que superarà els 6.000 m2 nets de mostra comercial i d'activitats, comptarà amb companyies com Digidelta, Emg, Epson, Fujifilm, Heidelberg, OPQ Systems, Mastertec Develop, Realisaprint, Roland DG, Siesa i Zund.
SECTORS
L'increment del pes de l'oferta comercial correspon al sector de maquinària d'impressió amb el 30% dels expositors, seguit del d'equips d'acabats i transformació amb un 19%.
Les empreses de materials, suports i consumibles suposen el 16% de l'oferta i els serveis d'impressió, retolació i senyalització, un 10%.
Els sectors de programari i eines de disseny, tèxtil, reclam publicitari, impressió funcional, comunicació visual, a més de gremis, associacions i premsa especialitzada completen els àmbits en els quals s'enquadra la resta de les companyies participants.