BARCELONA, 16 abr. (EUROPA PRESS) -
L'estació d'esquí andorrana Grandvalira ha venut 1.663.876 forfets durant els 129 dies d'aquesta temporada en què ha obert les seves pistes, fet que suposa un increment del 3% respecte de la temporada anterior.
El complex ha registrat un increment malgrat les males condicions climatològiques i la caiguda del 49% del turisme rus, ha informat Grandvalira aquest dijous en un comunicat.
La poca neu s'ha compensat amb un 50% més d'hores de producció de neu artificial, fins a les 1.070 hores de producció.
La caiguda del mercat rus es contraposa al creixement del 17% del mercat espanyol --que va suposar més del 55% dels esquiadors--, del britànic (10%), i portuguès (1%), i el manteniment del francès, que equival al 12% del total.
El 85% dels esquiadors que van acudir a Grandvalira van fer nit a Andorra, i la despesa mitjana per client ha estat un 4,5% més elevat respecte de la temporada anterior.
A més, el públic familiar augmenta un 5%, i el 55,7% dels esquiadors van comprar un passi per a una estada d'entre tres i deu dies.
44.000 ESQUIADORS A LA PISTA NOCTURNA
La pista il·luminada La Solana al Pas de la Casa ha rebut 44.000 esquiadors des de la seva inauguració el desembre fins al 4 d'abril, i l'escola d'esquí i de surf de neu han augmentat la seva facturació en un 10%, mentre que les activitats d'aventura ho han fet en un 20%.
L'estació també ha acollit quatre esdeveniments esportius aquesta temporada: el Freeride Junior World Championships, el Campionat del Món de Quilòmetre Llançat, les finals de la Copa d'Europa d'Esquí Alpí i la Total Fight Màsters of Freestyle.