Publicat 11/11/2015 18:25

Grandvalira preveu créixer un 5% en visitants i facturació aquesta temporada

Esquiadores en Grandvalira, estación de esquí, Andorra
GRANDVALIRA

BARCELONA, 11 nov. (EUROPA PRESS) -

L'estació d'esquí andorrana Grandvalira té com a objectiu per a aquesta temporada d'hivern créixer al voltant del 5%, tant en nombre de visitants com en facturació.

Segons ha informat el director comercial i de màrqueting del domini, Alfonso Torreño, en una entrevista d'Europa Press, la xifra de negoci total de la temporada passada va ser de 65 milions d'euros, dels quals 41 milions van ser de facturació per la compra de 'forfets'.

Torreño ha assegurat que les previsions per a aquesta temporada són positives, ja que ara mateix hi ha un 50% més de reserves que en el mateix període de l'any passat, sobretot de visitants de països més llunyans, que solen reservar amb més antelació que els clients de proximitat, és a dir, espanyols i francesos.

En la temporada 2014-2015, Grandvalira va vendre 1,66 milions de 'forfets', un 3% més que l'anterior, una xifra que Torreño ha considerat que ja és "molt important", ja que situa l'estació andorrana al 'top 20' mundial en nombre d'esquiadors --actualment en la posició 19--.

Ha afirmat que el principal objectiu del domini és "consolidar" aquesta xifra, fet pel qual l'estació inverteix per millorar el servei al client.

Per a aquesta temporada, la inversió ha ascendit a 16 milions d'euros, respecte dels aproximadament 9 milions de l'any passat, i destaca la construcció d'un nou telecabina al Pas de la Casa, fet pel qual s'han destinat uns 3 milions d'euros, i que forma part d'un projecte més ampli de millora d'aquest sector que es desenvoluparà durant els pròxims tres anys i que suposarà una inversió total de 17 milions d'euros.

NOUS MERCATS

Torreño ha assegurat que els últims anys ha augmentat el turista espanyol que acudeix a Grandvalira, i ja suposa més de la meitat del total, mentre que han caigut els visitants russos i es preveu que també disminueixin aquest any.

L'estació s'ha marcat com a missió diversificar cada vegada més els seus mercats emissors, per la qual cosa fa campanyes de comercialització en països llunyans com Sud-amèrica i l'Àsia.

Torreño ha explicat que es "tasta" el mercat brasiler i, de fet, ja hi ha un operador turístic d'aquest país que s'ha instal·lat a Andorra per potenciar l'arribada dels turistes d'aquest país.

L'estació també fa un esforç de promoció a Àsia, sobretot a la Xina i Hong Kong, on participa en fires per donar a conèixer la seva oferta.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés