Publicat 10/12/2015 14:45

El Govern vol que l'Estat assumeixi el pes d'ajudes a Seat quan concreti inversions

Els proveïdors faran un mapa de riscos i oportunitats de futur

BARCELONA, 10 des. (EUROPA PRESS) -

El conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, Felip Puig, ha afirmat que la Generalitat acompanyarà Seat amb ajudes conforme la multinacional automobilística vagi concretant les inversions previstes de 3.300 milions els anys vinents, tot i que ha sostingut que "els recursos més importants han de venir de l'Estat" perquè és qui té més capacitat fiscal.

"Exigirem que sigui el màxim acompanyant de viatge", ha defensat després de la primera reunió de treball de la Comissió de Seguiment Industrial de Projectes de Seat a la seu d'Acció, en què han participat representants de la Generalitat, Seat, sindicats de la companyia, concessionaris i proveïdors.

La primera trobada de la comissió, que ha estat creada per seguir l'impacte de la crisi de Volkswagen pels motors trucats, ha servit perquè Seat hagi ratificat el seu compromís inversor multimilionari, que comença aquest mes amb l'adaptació de la línia 1 del Seat Ibiza a la planta de Martorell (Barcelona) per adaptar-la a una nova plataforma amb la qual poder optar a futurs models.

Puig ha incidit que les ajudes públiques no són extraordinàries i no es deuen a la crisi de Volkswagen, sinó que van en la línia de les atorgades en el passat per donar suport a les inversions empresarials en R+D i el creixement industrial, així com la formació per adaptar al sector de l'automoció als canvis tecnològics.

Ha qualificat la reunió d'aquest dijous de constructiva i amb visió de futur, i s'ha mostrat convençut que pròximament Seat anirà anunciant noves inversions que contribuiran al creixement de la indústria de l'automoció catalana: "Les perspectives de futur són molt bones".

La Comissió de Seguiment es tornarà a reunir entre finals de febrer i principis de març --preveu cites trimestrals-- i des d'ara i per llavors el Clúster de l'Automoció de Catalunya elaborarà un mapa de riscos i oportunitats de futur per als proveïdors.

El vicepresident de Recursos Humans de Seat, Xavier Ros, ha incidit que Catalunya i Espanya són "claus en l'estratègia del Grup Volkswagen", que manté el seu compromís inversor, i ha repassat que Seat ha contractat 350 persones aquest any i preveu fins a 160 més --procedents ara d'empreses de treball temporal-- el primer semestre del 2016.

RAPIDESA PER ATENDRE ELS CLIENTS

El president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, ha parlat de l'interès comú que hi hagi transparència en les ajudes públiques a R+D, formació, infraestructures i en forma de crèdits tous, i ha exposat que la reunió ha suposat un "acostament --del sector-- per ser ràpids i àgils a l'hora de solucionar els problemes dels clients".

En aquesta línia, ha celebrat l'anunci de Volkswagen dimecres sobre un impacte menor del previst inicialment respecte a l'excés d'emissions de CO2 en alguns vehicles: "Agraïm l'agilitat en la investigació".

Tant Carnero com el secretari general de CCOO en Seat, Rafael Guerrero, han demanat suport de Seat als concessionaris amb formació i recursos perquè atenguin els clients afectats pels motors manipulats de Volkswagen.

Podran girar full amb una visita gratuïta al taller d'entre mitja hora i una hora a partir de gener o febrer, ha indicat el president de Federació d'Associacions de Concessionaris de l'Automoció (Faconauto) i la Federació Catalana de Venedors de Vehicles (Fecavem), Jaume Roura.

"Ja tenim la informació exacta per donar solució als clients, no ha d'estar ningú preocupat", ja que només falta l'operativa tècnica a desenvolupar, ha dit, i ha assegurat que la crisi dels motors de Volkswagen ha afectat mínimament les vendes de Seat perquè són clients fidels i que han vist complertes les seves expectatives amb els cotxes adquirits.

L'adjunt a la Presidència del Clúster de l'Automoció de Catalunya, Joan Ramon Rodríguez, ha agraït que la Comissió de Seguiment hagi comptat amb la seva participació i cosa que representa --150 socis proveïdors de Seat i Nissan--, i ha augurat que el manteniment d'inversions de Seat va a repercutir en aquests socis i el teixit industrial a Catalunya.

REBUIG A RETALLADES LABORALS

Els sindicats han insistit en el seu rebuig que el pròxim conveni de Seat inclogui noves retallades a l'àmbit laboral amb l'argument de la crisi dels motors de Volkswagen: "Els treballadors no som culpables, que això no serveixi perquè la direcció ajust retallades que suposin una factura innecessària que no podem pagar", ha alertat Carnero (UGT).

Guerrero (CCOO) ha fet referència a la importància de crear feina estable i de qualitat i de no posar sobre la taula més retallades a la plantilla en el nou conveni: "No se'ls pot tornar a demanar sacrificis, ja han fet molts els últims anys".

'DIVORCI' A MADRID

En qualsevol cas, Carnero ha agraït el suport de la Generalitat, Seat, els concessionaris i els proveïdors catalans per afrontar aquesta crisi de manera coordinada, i ho ha contraposat amb la situació a nivell nacional.

"Hi ha una gran diferència entre les reunions de Catalunya i les de Madrid; aquí és com un casament, mentre que a Madrid sembla un divorci entre l'administració i Volkswagen", ha exemplificat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés