Actualitzat 11/01/2022 13:06

El Govern veu indicis de millora i no contempla prorrogar el toc de queda

La Ramblas vacía después del toque de queda en la ciudad, a 24 de diciembre de 2021, en Barcelona, Catalunya (España)
Kike Rincon/Europa Press

BARCELONA, 11 gen. (EUROPA PRESS) -

La portaveu del Govern, Patrícia Plaja, ha destacat aquest dimarts que Catalunya està detectant indicis de millora en l'evolució de la sisena onada de la pandèmia del coronavirus i ha avançat que l'executiu català no contempla prorrogar el toc de queda nocturn més enllà del 21 de gener.

En la roda de premsa posterior al Consell Executiu, ha explicat que les últimes dades epidemiològiques mostren que la velocitat de transmissió del virus està baixant i està començant una desacceleració, per la qual cosa la previsió del Govern és que els pròxims dies s'arribi al "pic o com a mínim a un altiplà".

Per ella, les mesures que ha aplicat el Govern abans de Nadal estan funcionant i, tot i que creu que encara no hi pot haver una relaxació de les mesures, sí que ha expressat la voluntat de l'executiu de "flexibilitzar-les" quan sigui possible, com no prorrogar el toc de queda nocturn quan acabi el termini vigent actual el 21 de gener.