BARCELONA 16 abr. (EUROPA PRESS) -
El Consell Executiu ha autoritzat aquest dimarts a la Conselleria d'Economia i Coneixement a convocar la subhasta de venda de la Casa Burés, que s'oferirà per un preu de sortida de 26,09 milions d'euros, i que a la mateixa convocatòria estarà acompanyada per l'antiga seu del Memorial Democràtic a Via Laietana, actualment en desús, per un preu de sortida de 14,9 milions.
La venda de la Casa Burés també servirà per liquidar anticipadament el seu cens emfitèutic, de 14 milions d'euros incloent els interessos.
La Generalitat va adquirir aquest immoble a l'Ajuntament de Barcelona el desembre del 2009 a través d'un cens a favor del consistori de 26 milions, i des d'aleshores el Govern ha anat pagant les rendes anuals acordades.
Segons ha avançat a Europa Press el març el director general de Patrimoni, Salvador Estapé, la Generalitat planejava adjudicar en subhasta abans d'estiu la Casa Burés i l'antiga seu del Memorial Democràtic, valorades en 26 i 14,9 milions d'euros respectivament.
L'ús de cada immoble ho decidirà el comprador, tot i que hi ha inversors interessats a convertir la Casa Burés en hotel, mentre que també resulta atractiva per captar licitacions la ubicació cèntrica de Via Laietana 69, antiga seu de la Conselleria d'Interior que després va acollir el Memorial Democràtic, que es va traslladar per motius de seguretat.
Els dos edificis requereixen inversió en la seva reforma, ja que s'han detectat problemes estructurals en tots dos, actualment en desús.
El Govern també prepara altres subhastes de menor import d'immobles buits per als pròxims mesos, amb l'objectiu de posar en valor el seu patrimoni en el context actual de necessitat de liquiditat.
Alhora, la Generalitat està concentrant dependències per alliberar edificis i reduir lloguers o tenir actius disponibles per a la venda en el futur.