SABADELL (BARCELONA), 31 març (EUROPA PRESS) -
El Govern ha iniciat el procés d'informació pública de l'estudi que recull les diferents alternatives de traçats per al soterrament d'un tram de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) al barri de Can Feu de Sabadell (Barcelona).
Així ho recull el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) i així ho ha explicat aquest dilluns a Sabadell el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, segons ha informat la Conselleria de Territori i Sostenibilitat en un comunicat.
Amb l'obertura d'aquest procés, les administracions, particulars i entitats que ho considerin oportú podran presentar les seves propostes sobre el cobriment d'un tram de 400 metres de longitud, des del carrer Sobarber fins al passeig de Can Feu, addicional a un altre que actualment està en execució.
L'estudi analitza dues alternatives de soterrament a partir de diversos criteris --com la viabilitat tècnica i operativa, la compatibilitat amb la mobilitat i l'impacte ambiental-- i planteja com a opció més adequada mantenir el traçat de les vies actuals i abaixar-ne la rasant.
Aquesta actuació costaria uns 25 milions d'euros --addicionals a les obres actualment en curs-- i tindria un abast de 615 metres de longitud, dels quals 410 quedarien coberts, mentre que els 205 restants correspondrien a la rampa per connectar amb les vies actuals.
Segons el conveni signat el 2012 per l'Ajuntament de Sabadell i la Generalitat de Catalunya, el cost d'aquesta actuació ha de ser finançat amb les plusvàlues urbanístiques que es derivin de la proposta urbanística per transformar aquesta zona d'actuació.