Publicat 06/09/2022 14:05

El Govern ser a la manifestació de l'ANC per no aclareix si hi aniran consellers d'ERC

La portaveu del Govern Patrícia Plaja
EUROPA PRESS

BARCELONA 6 set. (EUROPA PRESS) -

La portaveu del Govern, Patrícia Plaja, ha assegurat aquest dimarts que l'Executiu catal ser a la manifestació convocada per l'ANC amb motiu de la Diada per no ha aclarit si hi assistiran consellers d'ERC.

En la roda de premsa posterior al Consell Executiu, ha assenyalat que, malgrat que el president de la Generalitat, Pere Aragons, no hi assistir, hi anir el vicepresident del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, com també la resta de consellers de Junts.

Preguntada per si algun conseller d'ERC hi assistir, Plaja ha contestat que tots els membres del Govern tenen "llibertat per decidir si hi aniran o no", i així ho comunicaran els prxims dies.

La portaveu de l'Executiu ha reconegut que els socis del Govern --ERC i Junts-- tenen opinions diferents sobre la manifestació de la Diada: "I no passa res, passa, ha passat i passar amb altres temes. El Govern és capa d'allar-se de les discrepncies i de la dinmica dels partits polítics i seguir treballant amb sintonia".

Després d'explicar que no s'ha parlat d'aquest assumpte en la reunió del Consell Executiu, ha sostingut que per al Govern el més important és que la Diada "torni a ser una mobilització massiva independentista, festiva i del conjunt dels catalans".

Plaja ha expressat el mxim respecte per la manifestació de l'ANC i ha afegit que els actes de la Diada, siguin institucionals o no, "són per reivindicar l'orgull de país" i l'independentisme, per la qual cosa espera que siguin multitudinaris.

Després que l'ANC ha qüestionat el compromís d'Aragons amb la independncia, Plaja ha replicat que "la implicació del president pel projecte independentista no est en dubte, no es pot qüestionar".

Contingut patrocinat