BARCELONA 4 des. (EUROPA PRESS) -
El Govern ha aprovat aquest dimarts en el Consell Executiu el Pla d'estalvi i eficiència energètica als edificis i equipaments de la Generalitat 2018-2022, mitjançant el qual vol aconseguir una reducció anual d'un 7,7% en el consum d'energia i en les emissions de gasos d'efecte hivernacle, i una disminució d'un 5,5% de la factura energètica.
El pla també preveu rehabilitar amb criteris d'estalvi i eficiència energètica un 3% de la superfície del parc d'immobles públics cada any, preferentment els que tinguin una qualificació energètica inferior a la lletra C, siguin més grans de 5.000 metres quadrats, siguin anteriors al 2006, la seva titularitat sigui de la Generalitat a llarg termini i la seva ocupació, intensiva.
El pla també inclou la introducció d'energies renovables amb mesures com la instal·lació de 20 MW d'energia solar fotovoltaica en règim d'autoconsum als edificis públics.
Pel que fa a la mobilitat, es preveuen instal·lar 200 punts de càrrega de vehicles elèctrics als aparcaments dels seus immobles, tant per als treballadors com per a la flota de vehicles públics.
L'aplicació de totes les mesures que preveu aquest pla requerirà una inversió de 47,5 milions d'euros, i amb aquesta iniciativa el Govern ha destacat que dona continuïtat als programes d'estalvi i eficiència energètica als edificis que aplica des del 2007.
Des de llavors, s'ha reduït anualment en 13,9 milions d'euros la factura energètica de la Generalitat i en 18.600 tones les emissions de diòxid de carboni.