Actualitzat 11/06/2018 18:00

El Govern reactiva ajudes de 20 milions per a vies ciclistes que estaven aturades pel 155

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet
Europa Press

BARCELONA 11 juny (EUROPA PRESS) -

La Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha reactivat la convocatòria d'ajudes a ens locals per executar vies ciclistes urbanes i interurbanes, que va quedar paralitzada amb l'aplicació de l'article 155 de la Constitució.

"El programa tindrà una dotació econòmica inicial de 20 milions d'euros procedents de Fons Feder per cobrir el 50% del cost de les actuacions, amb el que es podrà generar una inversió total de 48 milions amb IVA", ha destacat el conseller d'aquest departament, Damià Calvet, en declaracions a la premsa abans de participar a la reunió de la Mesa de la Bicicleta.

Aquesta línia, dirigida a ajuntaments, consells comarcals i diputacions, prioritzarà actuacions que aportin un transvasament de mobilitat a la bicicleta, aportin valor afegit al territori i fomentin la intermodalitat.

Calvet ha assegurat que hi ha demanda per a aquestes ajudes, i els ens locals interessats han de presentar "projectes madurs" perquè un dels requisits és que les obres d'aquestes vies estiguin acabades a data 31 de desembre de 2020.

Aquesta iniciativa respon l'estratègia del Govern "contra el canvi climàtic, a favor de la qualitat de l'aire i per promocionar la mobilitat sostenible".

I és que a Catalunya al voltant de tres milions de persones utilitzen la bicicleta per desplaçar-se de forma quotidiana, i el món de la bicicleta genera a la comunitat catalana un impacte directe de 1.300 milions d'euros anuals.

Per això, el Govern, a través de la Mesa de la Bicicleta --integrada per administracions, entitats i empreses que treballen per potenciar el seu ús--, vol impulsar una estratègia catalana de la bicicleta per al període 2018-2025.

Contingut patrocinat