Actualitzat 17/12/2013 21:53

El Govern proposa actualitzar el sou de funcionaris a l'IPC però mantenir la retallada d'una paga

Xavier Casas y Xesús González
EUROPA PRESS

BARCELONA 28 oct. (EUROPA PRESS) -

La Generalitat ha proposat aquest dilluns als representants sindicals a la mesa general de la funció pública actualitzar els salaris del 2014 a l'IPC, tot i que manté la intenció de retallar un altre cop una paga extra si l'Estat no li permet cobrar l'impost de dipòsits bancaris, han informat a Europa Press fonts de la Conselleria de Governació.

CCOO ha criticat en un comunicat que el Govern faci una "declaració ambigua" sobre la no pèrdua de poder adquisitiu dels treballadors, el que calcula que podria suposar un augment de només cinc euros per a persones que cobren mil euros al mes.

En declaracions a Europa Press, el responsable de Funció Pública d'UGT de Catalunya, Xavier Casas, ha recordat que la retallada d'una de les pagues dobles suposa una rebaixa salarial del 7%, mentre que l'actualització de l'IPC, segons la inflació interanual actual, suposa només un augment del 0,5%.

Casas ha afegit que el Govern hauria de complir un dictamen del Consell de Garanties Estatutàries que diu que no es pot prorrogar la retallada d'un 15% de jornada i sou als interins.

Les dues parts s'han citat en una nova reunió a les 17 hores d'aquest dilluns perquè els sindicats han demanat més concreció i un manteniment real del poder adquisitiu dels treballadors públics.

Contingut patrocinat