BARCELONA, 30 abr. (EUROPA PRESS) -
L'Agncia Catalana de Turisme (ACT) ha organitzat dues intervencions comercials a Valparaíso (Xile) i Buenos Aires (l'Argentina) amb l'objectiu de promocionar el turisme cultural catal, ha informat la Conselleria d'empresa i Coneixement aquest dimarts en un comunicat.
A Valparaíso, l'ACT, amb la collaboració de Turisme Barcelona i LATAM Airllines, ha organitzat una presentació adreada a operadors turístics i mitjans de comunicació xilens, en la qual els assistents han pogut visitar l'exposició 'Gaudí inventor' i un 'showcooking' de la cuinera catalana Sofia Rodríguez.
A més, a Buenos Aires, l'ACT al costat de Turisme de Barcelona han presentat les rutes literries per Barcelona i Catalunya en el marc de la Fira del Llibre de Buenos Aires, en la qual Barcelona és ciutat convidada aquest any.
El 2018, més de 53.000 turistes xilens van visitar Catalunya, i van generar uns ingressos de 106,4 milions d'euros i des d'Argentina, es va rebre més de 260.000 turistes amb uns ingressos de 416,8 milions d'euros.
L'ACT va obrir el 2014 una oficina de promoció a Sao Paulo (el Brasil) per promocionar Catalunya com a destinació turística als mercats del Brasil, l'Argentina, Xile, el Perú i Colmbia.