Publicat 02/08/2019 15:35

El Govern preveu que totes les estacions de Metro estiguin adaptades entre 2023 i 2024

Alarcón, Calvet i Sanz inauguren l'estació de metro de Jaume I adaptada per a persones amb mobilitat reduda.
DAVID ZORRAKINO - EUROPA PRESS

Calvet, Sanz i Alarcón inauguren l'estació de Metro de Jaume I adaptada per a persones amb mobilitat reduda

BARCELONA, 2 ago. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Dami Calvet, ha proms aquest divendres que totes les estacions de Metro de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) estaran adaptades entre 2023 i 2024.

Ho ha dit en una atenció als mitjans després d'inaugurar l'estació de Metro de Jaume I, que s'ha fet acesible per a persones amb mobilitat reduda, acompanyat per la tinent d'alcalde de Mobilitat de Barcelona, Janet Sanz, i la presidenta de TMB, Rosa Alarcón.

Calvet ha assenyalat que actualment estan adaptades el 92% de les estacions de Metro i que les que queden pendents són les més difícils, i espera que les actuacions necessries per adaptar-les estiguin "en marxa" el 2021.

"Si el 2021 est tot en marxa, algunes obres ja adjudicades i alguns processos de licitació en funcionament, i si cada obra d'aquestes té un termini mitj d'execució d'entre dos i dos anys i mig, hem de pensar que el 2023-2024 haurem estat capaos de posar tota la xarxa al 100% de l'adaptació a persones amb mobilitat reduda", ha explicat el conseller.

Algunes de les estacions pendents són les de Plaa Espanya, per la qual passen línies de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i la línia 1 i la 3 de Metro, i la de Maragall --L4 i L5 de Metro--.

Calvet ha indicat que les obres de l'estació de Maragall, que han suposat una inversió d'uns 12 milions d'euros, comenaran "de manera immediata".

Els treballs per adaptar la de Plaa Espanya són a punt de licitar-se i s'adjudicaran en els propers mesos, i que les obres comenaran l'any vinent, que suposaran una inversió d'uns deu milions d'euros.

La resta d'estacions que encara queden per adaptar són les de Vallcarca --en la qual ja s'ha acabat una primera fase de les obres i per la qual passa la L3 de Metro--, Urquinaona --L1 i L4--, Plaa de Sants --L1 i L5--, Clot --L1 i L2 de Metro i línies de Rodalies--, Ciutadella-Vila Olímpica --L4-- i Verdaguer --L4 i L5--.

ESTACIÓ DE JAUME I

Les obres de l'estació de Jaume I han durat uns dos anys i han suposat una inversió d'uns quatre milions d'euros.

"Estem molt contents de poder presentar aquesta actuació, aquest ascensor a l'estació de Jaume I. Una actuació modesta, que afavoreix evidentment l'accés a l'andana", ha valorat Calvet.

PERSONES AMB MOBILITAT REDUDA

Calvet ha exposat que estimen que un 1% dels usuaris de la xarxa de transport públic són persones amb mobilitat reduda, i ha remarcat que adaptar les estacions és una "qüestió de drets socials".

Ha emfatitzat que l'adaptació del 92% de les estacions és un dels percentatges més alts a nivell europeu per que "no és suficient" i cal arribar al 100%.

Sanz ha coincidit que Barcelona té uns nivells d'adaptació de les estacions de Metro més elevades de la majoria de capitals europees, i ha defensat que s'ha de garantir per "donar cobertura a totes les situacions vitals" per les quals passen els ciutadans al llarg de la vida.

"L'accessibilitat és un dels elements centrals perqu tothom pugui fer servir el transport públic en un context en el qual volem incrementar moltíssim l'ús del transport públic", ha recalcat Sanz.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés