Actualitzat 29/09/2014 12:16

El Govern planeja un impost per a cotxes a Barcelona a llarg termini

Tráfico, atasco, coches, vehículos, carretera,
Foto: ACIERTO.COM

BARCELONA, 29 (EUROPA PRESS)

El Govern estudia la implantació d'un nou impost a la mobilitat privada a l'àrea metropolitana de Barcelona, tot i que descarta que la seva aplicació tingui lloc en els pròxims dos anys d'aquesta legislatura, segons ha informat la Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat aquest dilluns en un comunicat.

   L'esmentada proposta d'impost sobre els desplaçaments de vehicles, el cost del qual no se sap, forma part del Pla de Qualitat de l'Aire, i la seva recaptació anirà destinada en un 90% a finançar el transport públic a través d'un Fons de protecció de l'ambient, ha informat el diari 'Ara'.

   El Govern, que aquesta setmana ha aprovat el pla que preveu encarir peatges i abaratir transport públic en episodis de contaminació ambiental, ha destacat la seva intenció de centrar els seus esforços en els pròxims dos anys en la millora de l'eficiència de la xarxa de transport públic, amb la implantació de la T-Mobilitat.

   Malgrat que l'impost és una mesura que estudiarà amb les diferents administracions implicades, tal com assenyala el pla, només entraria en vigor en el moment en què els serveis de Rodalies aconsegueixin un nivell de fiabilitat i eficiència semblant a la resta de la xarxa de transport públic.

   Segons la redacció del pla, consultat per Europa Press, l'objectiu de l'actuació és establir una fiscalitat autonòmica a les emissions de contaminants atmosfèrics que es generen en els desplaçaments dels vehicles comercials i privats quan circulen dins de la zona de protecció especial (ZPE).

   El 10% restant del Fons de protecció ambiental anirà destinat a actuacions per augmentar l'eficiència de vehicles privats mitjançant accions que incrementin l'ocupació del vehicle, la promoció dels plans de desplaçament d'empresa, la generalització de la conducció eficient i la promoció i incorporació de tecnologies de mobilitat eficient en entorn urbà.

   La figura recull que la nova figura impositiva es recapti a través d'aparcaments, de gestió pública o privada de rotació, també les zones verdes o blaus, els aparcaments en centres d'oci, comercials, aeroport, oficines i d'espais de grans espectacles.

   Quedarien exempts els vehicles que compleixen les condicions de vehicle més net definits per a l'actuació de reducció del 30% dels peatges, així com vehicles comercials de flota que disposin del distintiu ambiental de flotes de vehicles atorgat per la Direcció General de Qualitat Ambiental.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés