Publicat 23/05/2022 13:49

El Govern es personarà com a acusació particular en els presumptes abusos a tres mossos el 2019

Archivo - El conseller d'Interior de la Generalitat, Joan Ignasi Elena
KIKE RINCÓN - EUROPA PRESS - Arxiu

La Conselleria d'Interior crea bústies annimes de denúncia per a víctimes d'abús

BARCELONA, 23 maig (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Interior de la Generalitat ha anunciat aquest dilluns que es personar com a acusació particular en el cas de presumptes abusos a tres dones agents dels Mossos d'Esquadra per part d'un metge de la Conselleria el 2019.

Fonts de la Conselleria han explicat que perseguiran "amb contundncia els casos d'assetjament" i han anunciat la creació de bústies annimes de denúncia per a treballadors de la Conselleria i dels cossos policials de Catalunya víctimes d'assetjament o abús sexual.

També han comenat una revisió del protocol d'assetjament dels Mossos d'Esquadra i de les funcions i mecanismes de funcionament de la Comissió de Valoració de l'Assetjament Sexual (Covas).

El febrer del 2020, una agent de la policia catalana va presentar una denúncia per presumptes abusos sexuals del metge durant una exploració mdica el setembre del 2019 i, arran d'aquest cas, la Conselleria va adoptar mesures cautelars contra el facultatiu i va obligar que les visites a pacients dones les fes "sempre acompanyat".

EXPEDIENTS DISCIPLINARIS

La Conselleria ha precisat que quan el conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, va assumir el crrec, "es va activar immediatament la defensa jurídica a la víctima", i van obrir un expedient disciplinari al presumpte autor per prohibir-li fer exploracions mdiques a pacients dones.

El febrer del 2022 una altra agent va presentar una segona denúncia per presumpte abús sexual del mateix metge el 2019 i la Conselleria va obrir aquest mes de maig un segon expedient disciplinari amb suspensió de sou i treball per al presumpte agressor.

Han explicat que el 20 de maig van tenir coneixement d'un tercer cas de presumpte abús sexual per uns fets semblants el 2019 i els Mossos d'Esquadra van detenir divendres el metge com a presumpte autor dels fets.

Contingut patrocinat