BARCELONA 13 jul. (EUROPA PRESS) -
La consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat, Teresa Jordà, ha afirmat aquest divendres que el Govern impulsarà i consolidarà el cos d'Agents Rurals per configurar-lo com una "estructura d'Estat" al servei de la ciutadania, com ja ho són els Mossos d'Esquadra o els Bombers.
En la que ha estat la seva primera comissió al Parlament per explicar les línies estratègiques de la Conselleria, Jordà ha indicat que ho farà a través de l'aprovació, abans que finalitzi aquest 2018, del nou Pla estratègic 2018-2026.
Jordà ha explicat que també és necessari desplegar l'estructura i la dimensió del cos d'Agents Rurals, per adaptar-lo a les "necessitats actuals".
En aquest sentit, ha indicat que es convocaran 50 places de sotsdirector per aquest 2018 i 150 el 2019 d'agents, i quan s'acabi el pla es preveu comptar amb 824 places del cos.
També s'aprovarà el Decret sobre el reglament d'armes del cos i l'adquisició de nou armament, com defenses extensibles i arma curta, i se'n renovarà l'actual.