Actualitzat 09/05/2023 13:12

El Govern expropiarà fins a 70 pisos buits de 14 municipis per dedicar-los a lloguer social

El conseller de Territori de la Generalitat, Juli Fernández, i la portaveu del Govern, Patrícia Plaja
EUROPA PRESS

Els habitatges han d'estar en el registre d'habitatges buits de Catalunya

BARCELONA, 9 maig (EUROPA PRESS) -

El Govern expropiarà entre 50 i 70 habitatges buits de 14 municipis declarats àrea de forta demanda d'habitatge per dedicar-los a lloguer social, segons ha explicat el conseller de Territori de la Generalitat, Juli Fernàndez, en la roda de premsa posterior al Consell Executiu, al costat de la portaveu, Patrícia Plaja.

En una primera fase, s'actuarà en aquests 14 municipis: Cornellà de Llobregat, Mataró, Mollet del Vallès, Rubí, Vic, Viladecans, Vilanova i la Geltrú (Barcelona), Figueres, Lloret de Mar, Salt (Girona), Reus, Roda de Berà, Tarragona i Valls (Tarragona).

Fernández ha explicat que aquesta mesura s'impulsarà d'acord amb la Llei 1/2022 de la Generalitat: "El Govern fa servir totes les eines al seu abast per donar resposta a les famílies en situació de vulnerabilitat i que no tenen respostes. L'objectiu és que hi visqui gent als pisos buits", ha argumentat.

El Govern vol mobilitzar habitatges que estan buits i amb aquest decret preveu que, d'una banda, els propietaris posin els pisos en el mercat de lloguer social i, de l'altra, que més municipis signin convenis amb la Generalitat per ampliar el nombre de pisos d'aquest mercat.

En total, el Govern ha detectat 189 habitatges que compleixen els requisits previstos, i malgrat que la majoria són de grans tenidors, també pot afectar persones físiques si l'habitatge està inscrit en el registre d'habitatges buits de Catalunya o compleix els requisits per ser-hi.

La Generalitat destinarà cinc milions d'euros a l'expropiació --s'arribi o no a un acord amb la propietat--, que es poden ampliar en el futur si s'arriba a acords amb nous municipis.

La despesa anirà a càrrec de l'Institut Català del Sòl (Incasòl), mentre que el lloguer el gestionarà l'Agència de l'Habitatge de Catalunya.

Contingut patrocinat