Actualitzat 06/03/2018 12:46

El Govern espanyol rebaixarà les tarifes aèries un 12% el 2019, el triple del que s'havia plantejat

Foment estima que amb les noves tarifes les companyies estalviaran 139 milions el 2019

El ministre Íñigo de la Serna
EUROPA PRESS - Archivo

MADRID, 6 (EUROPA PRESS)

El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha anunciat que el Govern central aplicarà una rebaixa de les tarifes de navegació aèria del 12% per al 2019, el triple del previst, mentre que les rebaixes planejades per al 2018 i al 2020 romanen inalterades.

Les tarifes de navegació aèria van romandre congelades des del 2012 fins al 2017. El març de l'any passat, el ministre de Foment va anunciar una rebaixa de l'11,5% de cara al 2020. El pla original era rebaixar les tarifes un 3% el 2018, un 4% el 2019 i un 5% el 2020.

Durant la seva intervenció en la inauguració del Congrés Mundial de Gestió del Trànsit Aeri, el ministre ha destacat que el Govern central triplicarà la rebaixa planejada per al 2019, en gran part perquè la gestió d'ENAIRE està sent "molt millor" del que esperaven, però també perquè pretenen aconseguir que el sistema aeri espanyol "sigui el més competitiu d'Europa".

Després de les rebaixes planejades per a l'any vinent i el següent, Espanya tindrà les tarifes a la navegació aèria més baixes de la Unió Europea. El titular de Foment també ha lligat el descompte al compromís del Govern central per aconseguir un espai aeri europeu unificat.

ESTALVI DE 340 MILIONS PER AL 2020

A causa de la reducció addicional de les taxes aeroportuàries, ja anunciades prèviament pel Govern central, De la Serna ha qualificat d'"espectacular" la rebaixa que s'està produint en els costos associats a la gestió de la navegació aèria. El Govern central espera que aquest descens repercuteixi en els preus dels bitllets.

El Govern espanyol estima que l'estalvi fins el 2019 per a les companyies serà de 139 milions d'euros, dels quals 66 corresponen a l'augment de la rebaixa que s'ha anunciat aquest dimarts. Al costat d'altres factors d'estalvi, entre els quals el ministre de Foment ha citat la disminució dels retards, l'estalvi total per a les aerolínies per al 2020 s'estima en aproximadament 340 milions d'euros.

Espanya va aconseguir el 2017 rècord de turistes i gran part d'ells van entrar i van sortir del país amb avió. De fet, el ministre ha destacat que ENAIRE, matriu d'Aena, porta 52 mesos encadenant un creixement continu del trànsit aeri.

"Els resultats de l'any passat han estat espectaculars en termes de turisme", va dir De la Serna en referència als 82 milions de turistes que van arribar a Espanya el 2017. "Això ens porta al fet que l'any passat va haver-hi més de dos milions de vols gestionats per ENAIRE".

El Congrés Mundial de Gestió del Trànsit Aeri, en el qual estan presents empreses públiques com ENAIRE, Ineco i Senasa, arrenca aquest dimarts i durarà fins aquest dijous.

Contingut patrocinat